Vårt golv i gillestugan är exakt lika ojämnt, med stenar inblandat i betongen. Det lustiga där var det bara var täckt med asfalt/tjära första metern ut från ena väggen, resten var bara betong. Extremt ojämnt. Hade en del reglar nedtryckt vertikalt som de använt för nånting Som jag inte vet vad... Dessa bildades bort. Nu är det uppreglat med subfloor.
 
  • Gilla
Thullen
  • Laddar…
T
Och som uppföljning, såhär blev det efter städning, rengöring, uppruggning av asfalten, armering fastskruvad i underlaget, primer och 55 säckar 'a 20kg flytspackel.
I snitt 4 cm spackel på 16 kvm.
Med djup mellan 1- 5,5 cm.

Tiden får utröna om det spricker och släpper eller om det rent av kommer ligga kvar :D

Nyflytspacklat golv i källare med fräsch yta och gråa betongblocksväggar.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Rickard.lj och 6 till
  • Laddar…
Hej! Står inför liknande arbete själv. Hur hanterade du armeringen? Ligger allting kvar? :-D
 
T
J justmakemyday skrev:
Hej! Står inför liknande arbete själv. Hur hanterade du armeringen? Ligger allting kvar? :-D
Ursäkta sent svar.
jag skruvade fast armeringen på typ 6 ställen per nät bara med spikband.
Flyttade från huset för 2 år sedan men nuvarande ägare har inte klagat iallafall 😁
 
Använde du finbetong eller flytspackel? Har exakt samma golv i min källare och skulle vilja täcka över med så tunt lager som möjligt.
 
Filip47 Filip47 skrev:
Använde du finbetong eller flytspackel? Har exakt samma golv i min källare och skulle vilja täcka över med så tunt lager som möjligt.
Är flytspackel som har använts
 
  • Gilla
Filip47
  • Laddar…
Om flytspackel skall användas som ett golv så är industri eller design golv med efterbehandling av lack eller typ betsil ,
 
Tack för det båda två! Mycket uppskattat. Vi tänkte köra på industrispackel och betsil.

En sista fråga: Måste det vara just 540 eller fungerar även de lägre numren (som är lite billigare)?
 
Okej 👍 är det finja du skall köpa ? Eller har du andra märken till hands i bygg varuhusen
 
Filip47 Filip47 skrev:
Tack för det båda två! Mycket uppskattat. Vi tänkte köra på industrispackel och betsil.

En sista fråga: Måste det vara just 540 eller fungerar även de lägre numren (som är lite billigare)?
Funkar fint med 510 å
 
  • Gilla
Filip47
  • Laddar…
Tusen tack! Återkommer med bilder för den som är nyfiken!
 
  • Gilla
Rickard.lj
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.