Hej! Jag har bott i min bostad i ett par år och slipade och vitpigmenterade golvet just innan jag flyttade in. Upplever att golvet överlag är känsligt - blir lätt skador och får lätt fläckar av pigmentstarka saker.

I vardagsrummet har jag en jättestor matta som legat där hela tiden, där har golvet blivit väldigt gult (kvallan på mattan är oklar - den kostade ett par tusen så är väl varken ”kass” eller ”superkvalla”). Jag misstänker att mattan har sugit upp den vita färgen från golvet.

Nån som vet hur jag kan rädda upp det inför ev försäljning? Att färgen skulle hämta sig om den får lite solljus känns väl helt osannolikt i det här fallet?! Borde jag köpa en ny matta och hoppas att det inte blir värre eller kan det helt enkelt bero på att golvet var nybehandlat när jag lade den där och att det hade blivit så vilken matta jag än lade dit? Tacksam för alla råd jag kan få!
 
  • Vitpigmenterat trägolv i vardagsrum med en stor gul yta där en matta tidigare legat. Ytan runt om är ljusare och mer jämnt fördelad i färg.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
S
Hur lång tid efter behandlingen la du på mattan?

Ska ju lufta åtminstone ett par veckor…

Köp en ny matta och lägg på golvet och sälj lägenheten. Fläckar på golv /väggar efter tavlor får man räkna med.
 
  • Haha
returen
  • Laddar…
Tyvärr luftades det nog minsta lilla, dvs flyttade in direkt det var torkat och klart 😆 Okej, du tror på att byta matta?
 
S
Surt. Du borde fått info om att det skulle torka ett par veckor.

Ja eller så kör du på din nuvarande om den fortfarande är OK. Inget lär ju hända med golvet utan är den fin så kör! Lycka till
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.