N Niq skrev:
Jag tänkte jag skulle bygga en liten bod på kommunens mark. Vad har jag för rättigheter att behålla den på kommunens mark om dom kommer o säger att jag ska flytta den. Jag borde väl ha rätt att använda kommunens mark som jag vill. Jag bor ju o betalar skatt i kommunen.
Om du loggar in kan du hitta ett servitut. Det kan vara gammalt och bara finnas i arkivet. Oftast tillhör boden den som äger den, så du behöver inte vara orolig. Men det kan komma en nitisk tjänsteman, så där måste du se upp.
 
Henningelvis Henningelvis skrev:
Men det kan komma en nitisk tjänsteman, så där måste du se upp.
Jag brukar ser till att äga alla sådan. Allt blir liksom enklare då.
 
  • Gilla
Pin
  • Laddar…
Nissens
Henningelvis Henningelvis skrev:
Men det kan komma en nitisk tjänsteman, så där måste du se upp.
Var mer exakt exakt måste man se upp - och hur länge?

Det blir jobbigt i längden i nacken så man vill gärna veta …
 
Nissens Nissens skrev:
Var mer exakt exakt måste man se upp - och hur länge?

Det blir jobbigt i längden i nacken så man vill gärna veta …
Det där är fel utgångspunkt. Det är inte så jobbigt för nacken i längden som folk tror. Det är faktiskt så att nacksmärtorna i landet minskar. Folk hade mer ont i nacken på 1950-talet.
 
R
N Niq skrev:
Jag tänkte jag skulle bygga en liten bod på kommunens mark. Vad har jag för rättigheter att behålla den på kommunens mark om dom kommer o säger att jag ska flytta den. Jag borde väl ha rätt att använda kommunens mark som jag vill. Jag bor ju o betalar skatt i kommunen.
Är det du?
Uppenbart utanför din tomtgräns!
 
  • Nedgånget litet skjul med trasigt tak och husväggar, omgiven av övervuxen vegetation. Text på bilden: "Finally found a house in my price range.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Nissens
Henningelvis Henningelvis skrev:
Det där är fel utgångspunkt. Det är inte så jobbigt för nacken i längden som folk tror. Det är faktiskt så att nacksmärtorna i landet minskar. Folk hade mer ont i nacken på 1950-talet.
Intressant!
Hur mäter man det, och hur mycket mer ont hade de på 1950-talet? 3?
 
Nissens Nissens skrev:
Hur mäter man det, och hur mycket mer ont hade de på 1950-talet?
2*π*cos(δ^2,32)/κ^ε
Ungefär.
 
  • Gilla
Nissens
  • Laddar…
Nissens Nissens skrev:
Intressant!
Hur mäter man det, och hur mycket mer ont hade de på 1950-talet? 3?
3,5, ungefär.
 
R Rejäl skrev:
Är det du?
Uppenbart utanför din tomtgräns!
Vilket lyxhus. Gardiner och färdigbyggt staket. Miljövänlig självdragsventilation och naturlig dusch
 
Henningelvis Henningelvis skrev:
Om du loggar in kan du hitta ett servitut. Det kan vara gammalt och bara finnas i arkivet. Oftast tillhör boden den som äger den, så du behöver inte vara orolig. Men det kan komma en nitisk tjänsteman, så där måste du se upp.
Behöver servitutet vara på något speciellt❓
 
Alfredo Alfredo skrev:
Jag brukar ser till att äga alla sådan. Allt blir liksom enklare då.
Nu ville jag ju inte äga, bara låna så länge jag vill
 
N Niq skrev:
Jag tänkte jag skulle bygga en liten bod på kommunens mark. Vad har jag för rättigheter att behålla den på kommunens mark om dom kommer o säger att jag ska flytta den. Jag borde väl ha rätt att använda kommunens mark som jag vill. Jag bor ju o betalar skatt i kommunen.
Förlåt jag läste fel, så nu får du bygga en liten pool istället. Så dina fantasier matchar mot min verklighet.
 
T TypRätt skrev:
Förlåt jag läste fel, så nu får du bygga en liten pool istället. Så dina fantasier matchar mot min verklighet.
Är du säker på att du vill att jag förverkligar mina fantasier ❓
 
Henningelvis Henningelvis skrev:
3,5, ungefär.
Skrev jag inte exakt det??? 🤬
 
Nissens
Alfredo Alfredo skrev:
2*π*cos(δ^2,32)/κ^ε
Ungefär.
Tack för utbildningen. Detta forumet är en outtömlig kunskapskälla… 😊😊
 
  • Gilla
  • Älska
Alfredo och 1 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.