K Kane skrev:
IQ Panel 4.
Kameradetektorer K9 PG2, Utomhussiren, Rökdetektorer PG2 och magnetkontakter MC-302V PG2 är återanvänt från Powermastertiden. KP160 sålde jag för den behövde jag inte längre men den funkar med IQ Panel 4.
Köpte från Protexus.
Det är väl inget krav med Alarm.com?

Vill att ett par mobilnr blir kontaktade vid larm tills någon av oss bekräftar.
 
Suhagg Suhagg skrev:
Det är väl inget krav med Alarm.com?

Vill att ett par mobilnr blir kontaktade vid larm tills någon av oss bekräftar.
Vet ej. Jag använder alarm.com och är ansluten till Tempest larmcentral.
 
K Kane skrev:
Vet ej. Jag använder alarm.com och är ansluten till Tempest larmcentral.
Ok. Men kan du i panelen ställa in att du blir uppringd /kontaktad på något sätt eller måste allt sådant ske via alarm.com?
Jag vill inte ha någon larmcentral kopplad till larmet.
 
Suhagg Suhagg skrev:
Men kan du i panelen ställa in att du blir uppringd /kontaktad på något sätt eller måste allt sådant ske via alarm.com?
Har inte jag testat.
 
Suhagg Suhagg skrev:
Ok. Men kan du i panelen ställa in att du blir uppringd /kontaktad på något sätt eller måste allt sådant ske via alarm.com?
Jag vill inte ha någon larmcentral kopplad till larmet.
Jag är ganska säker på att du behöver vara uppkopplad mot larmcentral.
/Mattias
 
Jaha, nu är det även dags för mig att byta (trafon gick sönder och har endast 2G).
Men priset känns ju väl tilltaget mot vad man får.
För en IQ Hub/IQ Panel får man ju ett helt nytt Ajax-system (med modernare tillbehör). Och de är nog rätt likvärdiga gällande säkerheten.

Får fundera lite, helt enkelt.
 
D degas skrev:
Jaha, nu är det även dags för mig att byta (trafon gick sönder och har endast 2G).
Men priset känns ju väl tilltaget mot vad man får.
För en IQ Hub/IQ Panel får man ju ett helt nytt Ajax-system (med modernare tillbehör). Och de är nog rätt likvärdiga gällande säkerheten.

Får fundera lite, helt enkelt.
Jag har ett PowerMaster 10, dock utan IP modul till salu med IR, ,magnetkontakt, brandvarnare och en KP-141

1000kr för allt
 
Suhagg Suhagg skrev:
Jag har ett PowerMaster 10, dock utan IP modul till salu med IR, ,magnetkontakt, brandvarnare och en KP-141

1000kr för allt
Tack, men bytte till Ajax istället.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.