Hej!

Jag skulle idag byta en av spottarna som är på upphällningen i ett av rummen. När jag öppnade den såg jag något som jag inte kände igen alls. Vet någon hur man byter ur dessa och var man kan få tag på ljuskällan?

Tack så mycket på förhand för svar!

Mvh, Patrick
 
  • En hand håller en borttagen spotlight-reflektor nära en infälld takarmatur med en synlig ljuskälla och sockel.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Närbild av en demonterad spotlight med synliga skruvar och kontaktytor, några brända märken i kanterna; frågeställaren undrar hur man byter ljuskällan.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Det är en leddiod, i regel ej utbytbingsbara, och om dem går att byta ut så krävs det att ta fram lödkolven. För att både spara tid och pengar så skulle jag bytt ut spotlighten.
 
  • Gilla
Dilato och 2 till
  • Laddar…
S Skitväder skrev:
Det är en leddiod, i regel ej utbytbingsbara, och om dem går att byta ut så krävs det att ta fram lödkolven. För att både spara tid och pengar så skulle jag bytt ut spotlighten.
Se där ja, tackar för snabbt svar. Jag får se om jag kan hitta liknande spottar.
 
  • Gilla
Skitväder
  • Laddar…
A
Det brukar stå i instruktionerna om den är utbytbar. Då finns det troligen som reservdel.
 
  • Gilla
ph659266
  • Laddar…
A avh67f skrev:
Det brukar stå i instruktionerna om den är utbytbar. Då finns det troligen som reservdel.
Just dessa satt här när vi flyttade in, så någon manual finns dessvärre inte.
 
Ta tag i den yttre kanten och dra ut hela armaturen, brukar sitta med fjädrande armar.
Sedan kan du se vad den sitter ansluten med. Eventuellt kan du byta ljuskälla i den när du ser "hela" i annat fall så kan du hitta en annan armatur som passar i samma hål.
 
  • Gilla
ph659266
  • Laddar…
Dowser4711 Dowser4711 skrev:
Ta tag i den yttre kanten och dra ut hela armaturen, brukar sitta med fjädrande armar.
Sedan kan du se vad den sitter ansluten med. Eventuellt kan du byta ljuskälla i den när du ser "hela" i annat fall så kan du hitta en annan armatur som passar i samma hål.
Tack! Jag ska kika på det i helgen :)
 
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.