Vi har en pax calima i badrummet. Sambon tog bort rör och kallrasspjäll när vi bytte panelen på huset nu i maj/juni. Nu när vi ska sätta tillbaka spjäll o rör minns inte sambon om spjället ska sitta inne närmast fläkten eller längst ut vid ytterväggen innanför yttre ventilationsgallret (vet inte om det heter så, men det som sitter på utsidan av väggen iaf). Har googlat o googlat o kollat på Youtube utan framgång. Pax egen manual är högst bristfällig i min mening då den inte visar på något sätt vart i röret spjället ska placeras.. På bilden sitter kallrasskyddet precis efter fläkten, men gummilisten sluter inte tätt, därför jag misstänker att det sitter fel, för aå har det inte varit innan o ska inte vara heller förstårs. Inuti vy av en Pax Calima badrumsfläkt med kallrasspjället monterat nära fläkten, gummilisten sluter inte tätt.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Skärmdump av monteringsanvisningar för Pax Calima badrumsfläkt med avbildade installationsdiagram.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Teknisk ritning av Pax Calima badrumsfläkt med måttangivelser sett från sidan och ovanifrån.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Kallrasspjäll från PAX för Calima ventilation, grått halvrunt rör med inre spjäll och gummilist.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Som svar på min egen fråga, kallrasspjället skall placeras -> inuti <- själva fläktens rör och inte anslutas innan/efter fläktröret (som sambon menade på). Så ifall någon mer skulle ha svårt att lista ut hur det ska vara, look no further!
 
Ni sätter kallrasspjäll närmast fläkten!
 
  • Gilla
Meijah
  • Laddar…
Hittade denna bild när jag sökte på samma fråga!

Illustration av PAX ventilationssystem med komponenter och installationsanvisningar.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Precis som på bilden!
Jag tycker mina pax calima duger vad avser blåtand.

Är det månne någon som sitter på hur man kan få den kommunikationen bättre?
 
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.