Vill du kunna rulla in båten fortfarande ?
Sitter lite i samma sits men med ett ca 6m brett gap från parkering till gård, men där jag vill kunna rulla in båtsläp/släp osv
Funderade på en gånggrind på ca 1m och sen någon form av ihoppfällbart staket/grind på hjul på resten (ca 5m)
Sitter lite i samma sits men med ett ca 6m brett gap från parkering till gård, men där jag vill kunna rulla in båtsläp/släp osv
Funderade på en gånggrind på ca 1m och sen någon form av ihoppfällbart staket/grind på hjul på resten (ca 5m)
tänkte om man har ett staket som man enkelt tar bort när man vill in/ut med båt och släpvagn eller enklare med dubbelgrind förstås.klaskarlsson skrev:
staket blir nog en billigare lösning.
Om du kan tänka dig lägga en slant kunde det bli fint med en metallgrind. Du kan gjuta en ordentlig stolpe i ena änden till vänster sen sätta ett hjul på grinden i andra änden så är det lätt att öppna. Om det inte behövs en hög grind. Då kanske vikten blir för stor.
Enklast att hantera är en dubbelgrind och även om du gör ena för gångtrafik och den andra längre blir ingen av dem klumpigt lång.
Staketsektioner kommer du få dela på två om du ska bära runt på dem.
Två staketstolpar där du bara staplar reglar, störar eller liknande med mellanlägg funkar också. I ditt fall kan du skjuta in dem från bildens vänstersida och ha fasta upplägg. Tänk på varje stolpe som en stege där du lägger en regel/stör på varje stegpinne. Så gjordes förr för öppningar i gärdesgårdar
Staketsektioner kommer du få dela på två om du ska bära runt på dem.
Två staketstolpar där du bara staplar reglar, störar eller liknande med mellanlägg funkar också. I ditt fall kan du skjuta in dem från bildens vänstersida och ha fasta upplägg. Tänk på varje stolpe som en stege där du lägger en regel/stör på varje stegpinne. Så gjordes förr för öppningar i gärdesgårdar
Hur ofta vill du öppna den? Är det två gånger om året eller varje vecka?
ja men den tanken har jag haft, en dubbelgrind i metall kan bli snyggt men det blir väl en dyr historia.Farstatjej90 skrev:
har hört att man köpa metallgrindar i Polen billigt.
Jag menade inte dubbel, jag menade som ett staket med ett hjul i ena änden och som sitter fast i gångjärn i andra. Det är ju också en grind men det kommer se ut som ett staket och om du öppnar sällan gör det inget att det är lite besvärligare än en vanlig grind.S swepog skrev:
Aha ok hmm bra idé.Farstatjej90 skrev:
/tack