Jag har en Östberg irb b1 ec 160 som jag vill styra med en Plejd CTR 01 (0-10V).

Ska jag koppla Plejd till fläkten enligt följande

Plejd + till ADJ
Plejd - till GND

Elektrisk kopplingsschema för enfasig motor, inkluderar anslutningsdetaljer för matnings- och styrkablar.

Detts står i manualen för fläkten:
EC-motor, hastighetsreglering, inbyggd potentiometer, extern anslutningsmöjlighet, elektrisk installation, teknisk dokumentation.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Redigerat:
Ja
 
K klepto2 skrev:
Jag har en Östberg irb b1 ec 160 som jag vill styra med en Plejd CTR 01 (0-10V).

Ska jag koppla Plejd till fläkten enligt följande

Plejd + till ADJ
Plejd - till GND

[bild]

Detts står i manualen för fläkten:
[bild]
Fick du allt till att fungera?
 
T tuctuc skrev:
Fick du allt till att fungera?
Ja det fungerar hur bra som helst. Viktigt att man ställer in att skalan ska vara linjär.
 
  • Gilla
Rippen85
  • Laddar…
K klepto2 skrev:
Ja det fungerar hur bra som helst. Viktigt att man ställer in att skalan ska vara linjär.
Hejsan. Jag är sugen att installera en plejd till min Östberg takfläökt precis som du. Hur pass svårt var det att få till? Har du någon bild på hur du kopplade allt? Tack på förhand!
 
H hrundi skrev:
Hejsan. Jag är sugen att installera en plejd till min Östberg takfläökt precis som du. Hur pass svårt var det att få till? Har du någon bild på hur du kopplade allt? Tack på förhand!
Det var lätt när man använder linjär skala på dimmningen. Jag kopplade enligt bilden tidigare i tråden
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.