Ska köra med hålsåg men märkt att de sitter inte rakt så när jag kör sår de upp o ner så blir väl svårt att få bra hål?
 
Kolla att allt är spänt rätt (sågen på borren, borren i chucken).

Men, det spelar inte så stor roll. Borren gör u ett styrhål, och sedan kommer hålsågen att följa det., Din hand kommer att ge tillräcklig rörelse för att kompensera för att det wobblar lite. Det är ju inte som om du kör den i en pelarborr.
 
T Troberg skrev:
Kolla att allt är spänt rätt (sågen på borren, borren i chucken).

Men, det spelar inte så stor roll. Borren gör u ett styrhål, och sedan kommer hålsågen att följa det., Din hand kommer att ge tillräcklig rörelse för att kompensera för att det wobblar lite. Det är ju inte som om du kör den i en pelarborr.
Var bara en mutter som skulle dras på och kan inte få de på något annat sätt i chucken. Men kört lite nu från båda håll men den skär aldrig genom brädan
 
Jag brukar bara markera en ring med hålsågen, sedan borra ett par hål (säg, 10mm) alldeles innanför ringen. Det ger spånen en väg ut, och sågen skär mycket bättre. Men, räkna med att det tar en stund.
 
T Troberg skrev:
Jag brukar bara markera en ring med hålsågen, sedan borra ett par hål (säg, 10mm) alldeles innanför ringen. Det ger spånen en väg ut, och sågen skär mycket bättre. Men, räkna med att det tar en stund.
Grymt bra tips! Att jag inte tänkt på det själv 🤦‍♂️
 
L Lovan83 skrev:
Grymt bra tips! Att jag inte tänkt på det själv 🤦‍♂️
Om det hjälper så tänkte jag inte heller på det själv. Jag såg det på youtube. Men, det gör stor skillnad.
 
  • Gilla
Lovan83
  • Laddar…
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.