Har haft elektrikern hos mig för ett tag sen. Han drog el på vinden och satte diverse uttag. Nu när allt är klart inser jag att jag skulle vilja ha ett uttag till längs med kabeln har lagt.
Elektrikern kan inte förrän om en månad så jag tänkte koppla själv. Men innan jag börjar så undrar jag hur man får kabeln att räcka till. Klipper jag kabeln på mitten, kopplar in de tre trådarna så får man inte tillräckligt med kabel på andra sidan för att strömmen ska gå vidare.

Hur gör man detta enklast?
 
  • Kabel fastsatt på vägg med fästen, handritad rektangel med fyra cirklar inuti visar förmodad plats för nytt eluttag.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Tror du få sätta dit en kopplingsdosa och i den låta bef. kablar gå i in på höger och vänster sida på dosan.
Sedan skarva kabeln med ex. wago och sedan en bit ny kabel till uttaget, monterat under dosan.
 
E etompau skrev:
Tror du få sätta dit en kopplingsdosa och i den låta bef. kablar gå i in på höger och vänster sida på dosan.
Sedan skarva kabeln med ex. wago och sedan en bit ny kabel till uttaget, monterat under dosan.
Det var det jag var rädd för. 😊
 
Och vill du slippa en kopplingsdosa får du byta en bit av kabeln, från närmaste uttag och till det nya.
 
  • Gilla
Porsibygg och 2 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.