Hej.

Men fru och jag har tillsammans med våran dotter köpt ett hus där hon skall bo efter vissa renoveringar. Jag och min fru står som ägare i lagfart till 90% (45+45) och dottern 10%.

Nu till frågan, kan jag och min fru få ROT-bidrag för renoveringar eller är det bara dottern dom kan söka/få? Har sett på nätet att ROT inte gäller då man 'hjälper' sina barn med deras boende.

Tacksam för svar.
Vänligen, Lars
 
Nej. Då ni varken bor där eller har det som fritidshus finns ingen möjlighet till ROT. Hade det varit tvärtom, att ni hjälpt en förälder, hade det gått, men det finns inget sådant undantag när föräldrar hjälper sina barn.
 
  • Gilla
Festlund och 1 till
  • Laddar…
Hm, okey. Tack.

Men vad krävs för att man skall anses bo där? Rent tekniskt bor vi där nu och renoverar själva. Sover i byggdammet medans vår dotter lånar vårat vanliga hus. Kan vi anses bo i huset eller vad krävs? Flyttanmälan? Rör ju sig om 2×75.000 kronor vilket är mycket för oss...
 
O OMLAJA skrev:
Hm, okey. Tack.

Men vad krävs för att man skall anses bo där? Rent tekniskt bor vi där nu och renoverar själva. Sover i byggdammet medans vår dotter lånar vårat vanliga hus. Kan vi anses bo i huset eller vad krävs? Flyttanmälan?
Skriv er i huset så länge ni bor där.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.