Hej, jag har ett hus där förra ägaren förberett golvet för att bygga ett stort badrum. Golvbrunnar är på plats och även värmeslingor. Golvet har lutning mot golvbrunnarna. Jag vill göra om rummet till ett sovrum men vill inte försöra underarbetet om jag, eller nästa ägare, vill bygga badrum. Hur skulle ni jämna ut golvet utan flytspackel?
 
M Michal Stankov skrev:
Hej, jag har ett hus där förra ägaren förberett golvet för att bygga ett stort badrum. Golvbrunnar är på plats och även värmeslingor. Golvet har lutning mot golvbrunnarna. Jag vill göra om rummet till ett sovrum men vill inte försöra underarbetet om jag, eller nästa ägare, vill bygga badrum. Hur skulle ni jämna ut golvet utan flytspackel?
Det är väl inte helt ovanligt att det ligger sand under parketten i lägenheter. Borde väl funka för dig med? Man får väl se till att ha tätt ner i brunnen först bara.

Alternativt något annat som fungerar på liknande sätt. Stenmjöl exempelvis som går att packa dessutom.
 
Skulle säga sand , sen lite jobbigt med massa rör stumpar som sticker ut från vägg å avloppsrör upp i golv
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.