Jag har ett Ikea kök från 2018 där nu 2 lådor med mjukstängare börjar bli dåliga o inte stänger mjukt längre.
Går det o spänna upp nån fjäder eller byta nån liten dämpare eller är det helt nya skenor som gäller?
 
S
J J_B skrev:
Jag har ett Ikea kök från 2018 där nu 2 lådor med mjukstängare börjar bli dåliga o inte stänger mjukt längre.
Går det o spänna upp nån fjäder eller byta nån liten dämpare eller är det helt nya skenor som gäller?
Ikea har väl rätt lång garanti på sina beslag.
 
S sinuslinus skrev:
Ikea har väl rätt lång garanti på sina beslag.
Skulle chatta med dom tänkte jag men dom hade sommarstängt chatten bara chatt robot fanns tillgänglig😎
 
J J_B skrev:
Skulle chatta med dom tänkte jag men dom hade sommarstängt chatten bara chatt robot fanns tillgänglig😎
Ta ett foto på mjukstängaren. Är det ett Faktumkök så har den typen utgått, letar lite själv för att ha som reserv.
 
Köket byggdes 2018 så är nya metod serien.
 
Troligtvis lika som faktum när dom säger upp sig. Det går nog inte att reparera dom utan det blir att köpa nya delar. Är det så att det inte finns enbart mjukstängare och helt nya skenor måste köpas, så skulle IKEA ha en del pisk. Kollade lite priser och dom var häftiga.

Hittade den här tråden, med en lösning kanske.
https://www.byggahus.se/forum/threads/daempare-ikea-lador-faktum.470245/
 
Får kontakta Ikea o se, borde vara garanti på dom fortfarande.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.