Hej, jag bor i en liten stuga med glasdörrar. en av rutorna gick sönder så min pappa fick iden att lägga in isolering han hade över. Han mins dock inte vart den kommer ifrån. Tycker ni detta ser ut som asbest isolering?
 
  • Glasdörr med sprucken ruta ersatt med gråaktig isolering. Vitt fönster och röd träpanel i bakgrunden, samt en del av ett blått handtag.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Isolering med mörkfärgat, fiberrikt material inlagd mellan träreglar av vitmålat trä.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Närbild på isolering placerad mellan vita träspjälor i en glasdörr. Isoleringen syns genom mellanrummen i spjälorna.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
MultiMan
Varför tror du det?

Den typen av isolering har aldrig funnits med asbest så vitt jag vet. Ser ut som vanlig stenull, t ex Rockwool från min uppväxtort, Hässleholm.
 
  • Gilla
Lintto1 och 3 till
  • Laddar…
Ser absolut inte ut som asbest, inte ens nära.
 
ok. tack. jag kan ingenting om bygg material ville bara vara säker. när jag googlade på asbestos insulation fick jag liknande bilder, därför jag var fundersam.
 
MultiMan
Kan du ge oss de länkarna? Låter underligt.
 
R
A Albin Johansson3 skrev:
Hej, jag bor i en liten stuga med glasdörrar. en av rutorna gick sönder så min pappa fick iden att lägga in isolering han hade över. Han mins dock inte vart den kommer ifrån. Tycker ni detta ser ut som asbest isolering?
100% Stenull som andra redan påpekat!
 
  • Gilla
mikethebik
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.