Hej!

Ska bygga en platsbyggt skåp med hyllplan i badrummet. Tanken är att sätta upp hyllplan samt en gångjärnsdörr och måla in allt i väggfärgen.

Är det någon som gjort liknande och har tips på material att använda osv?

Har bifogat en bild på hyllan/skåpet ska byggas.

Allt gott!

Hälsningar,
Jakob
 
  • Tom hörna i badrum med 1,5 meters höga kaklade väggar, fotografi inför platsbyggt skåp med hyllplan och gångjärnsdörr.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
ilcretzzo
  • Laddar…
Inte gjort, men funderar på att göra precis samma sak, så följer din tråd med spänning!
 
Badrumshyllan är på paus. Bestämt mig för att göra klart andra rum först. Säg gärna till om du hinner prova något.

Jag har köpt hyllplan av limfog men har funderat på mdf också
 
  • Gilla
Lexington
  • Laddar…
Vårt utrymme blir 106 brett så lutar åt vanliga garderober från IKEA istället!
 
Jag använde ikea-stommar (pax för högskåpet och metod för överskåpet, mdf för luckor, passbitar osv, karosseripanel på väggen och limfog som hyllor i den öppna delen.

Grönt ikea-högskåp och -överskåp, hyllor med kläder, vägg täckt med karosseripanel och klädhängare med jackor.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Min plan är att köpa två pax-garderober (200x50x35). Ta bort sockeln och såga av sidorna, sen skruva en 45x70 regel i vägg i underkant och ställa garderoberna på ca 10 cm ovan golv, sen fästa i ovankant.
Vad tror ni om en sådan lösning? Vad behöver man tänka på förutom att fuktspärra spånskivan i sågsnittet?
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.