Jag har försökt fråga Balder vilka som är tillverkaren bakom köksinredningen jag har, men inte fått svar överhuvudtaget, dom vet inte själva (läs: orkar inte ta reda på det)
Så nu har jag ledsnat på hur lådorna är tomma utan inlägg eller något och tänkte ge mig på att köpa det själv.

Men tamigfan, måtten på dessa lådor är så korkade så inget passar verkar det som.
Jag har
Djup: 47cm
Bredd: 38cm

Dessa mått går inte att töja till 50x40, har redan slösat pengar på en från ikea, då blev den för stor och fick kapa plasten för att få plats. HOPPLÖST.

Så jag undrar hur jag ska lösa detta? Finns måttbeställd bestickslåda men det är inte det jag söker, utan jag vill ha redskapslåda då det är det jag behöver.
Är det förresten någon som vet hur man själv kan ta reda på vem tillverkaren är på inredningen? Jag har lagt mig under och försökt hitta på alla möjliga konstiga sidor och vråer men ej hittat någon reklamskylt eller något överhuvudtaget...
 
Rätt många "noname" inredningar har ju en kant åt varje sida som är gjord för att kapas.
Ikeas inredningar är ju gjorda för deras egna standardmått, så de är knepigare att justera.
 
  • Gilla
BirgitS
  • Laddar…
Dowser4711 Dowser4711 skrev:
Rätt många "noname" inredningar har ju en kant åt varje sida som är gjord för att kapas.
Ikeas inredningar är ju gjorda för deras egna standardmått, så de är knepigare att justera.
Hmm, hur menar du kant åt varje sida?
Jag har en metallram som svagt lutar mot insidan av lådan, men ser inte ut som det skulle gå att kapa.

(bifogar bild, ni förstår varför jag vill ha inlägg som funkar)
 
  • Bild på en kökslåda med diverse köksredskap inklusive slevar, decilitermått, och burköppnare arrangerade i plastinlägg. Aluminiumram syns till vänster.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Kolla besticklådorna från Nordiska Plast, de har en ”marginal” på längden och bredden som kan skäras bort.
 
Jag menar själva insats-lådan. Dvs istället för att behöva kapa mitt i ett fack som du har gjort högst upp så finns det ofta en plan yta som gör att den blir bredare/djupare än din låda. Sedan kapar man den ytan till rätt storlek så att den passar precis i lådan.
(Den senaste jag hade så på var förberedd med skåror med 1cm mellanrum eller liknande, så att det var lätt att kapa)

Typ denna, som var den första som dök upp vid en googling:
https://www.bygghemma.se/kok-och-ba...klada/bestickslada-beslag-design-4m/p-1123208
Delen vid sidan kapar man så att det inte blir några synliga glipor, delen längst bak är ju bara till för att den inte ska glida fram och tillbaka, så den hade de gjort lite smalare.
 
  • Gilla
jonas_da
  • Laddar…
Något för en 3D skrivare?

Eller en bit platt termoplast som man formar med en träform?
 
samovar
Ser ut som ett kök från Vedum som vi hade i en av våra lägenheter. Men det finns säkert många liknande. Har du kollat amazon?
 
  • Gilla
jonas_da
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.