Jag har en Bosch diskmaskin SMU58M45SK/87 som inte diskar rent, inga felkoder men armarna snurrar inte, vatten kommer bara i övre delen över besticken. Hittade en glasbit vid pumpen. Båda stora stora spolarmarna står still. Dålig pump? Jag har haft isär alla kanaler och blåst . Förslag
 
J j-annie skrev:
Jag har en Bosch diskmaskin SMU58M45SK/87 som inte diskar rent, inga felkoder men armarna snurrar inte, vatten kommer bara i övre delen över besticken. Hittade en glasbit vid pumpen. Båda stora stora spolarmarna står still. Dålig pump? Jag har haft isär alla kanaler och blåst . Förslag
dålig spolarmsväxlare!
 
  • Gilla
MultiMan
  • Laddar…
returen returen skrev:
dålig spolarmsväxlare!
Var sitter den, och finns det i denna modell. Om jag tar bort både armen som går uppåt bakåt upp till mittspolarmen och besticksspolaren och undere armen utlopp så verkar det komma vatten bakåt uppåt men inte i hålet till nedre spolarmen. Kanske dåligt tryck , det kommer ju ovan besticken men det ät ju bara en liten propeller. Kanske bara att skrota?
 
under den nedre armen nås enklast från höger utsida
 
  • Gilla
MultiMan
  • Laddar…
Är den elektriskt styrd eller är det tryck, vad är felet med den , smuts. Ligger den efter cirkulationspumpen?
 
  • Närbild på händer som arbetar med att reparera en elektrisk apparat, troligen en cirkulationspump, ansluten med färgade kablar.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
J j-annie skrev:
Är den elektriskt styrd eller är det tryck, vad är felet med den , smuts. Ligger den efter cirkulationspumpen?
den är elektrisk mellan pump och spolrör
kan vara föremål i den eller att växellådan gett upp
 
  • Gilla
MultiMan
  • Laddar…
tack, jag får ta ut maskinen och kolla. Eftersom jag hittade en glasbit så kan det ju även vara ytterligare en glasbit som satt sig i cirkulationspumpen eller om det är ett filter där så kan jag kanske suga med en tunn plastslang på damsugaren in i hålet vid dränpumpen
 
  • Gilla
returen
  • Laddar…
det kan nog vara glasbitar men du får inte bort dessa på detta viset
 
ok då blir det väl att plocka isär "henne" i veckan. Hör av mig vad jag hittar.
 
  • Gilla
returen
  • Laddar…
jag fick tag i en sprängbild. Kan du markera spolarmsväxlaren
 
  • Sprängbild av en Bosch diskmaskin som visar dess olika komponenter med nummer och positionsmarkeringar.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
0440 på bilden
men jag ser att du har zeolit vilket gör det nästan omöjligt att komma åt
 
  • Gilla
MultiMan
  • Laddar…
fullt med små plastbitar i slangen. Glaset har nog legat ivägen och förstört impellern. maskin på tippen då jag inte hittade hur jag skulla få bort botten tråget.
 
  • Gilla
returen
  • Laddar…
J j-annie skrev:
fullt med små plastbitar i slangen. Glaset har nog legat ivägen och förstört impellern. maskin på tippen då jag inte hittade hur jag skulla få bort botten tråget.
botten är väldigt pillig att ta bort
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.