Funderar bygga om min gamla husvagn som står vid stugan till en dusch och tvättstuga.
Avloppsvattnet låter jag rinna ut i skogsmarken genom en slang.
Vatten tar jag från stugväggens kran...och smyger in en slang under husvagnen.
Olagligt? den står ju på hjul och räknas inte som fast byggnad.
detta skall nyttjas bara på sommaren och ingen toalett byggs in i vagnen.
 
  • Gilla
camaro z28
  • Laddar…
kenth gustafsson kenth gustafsson skrev:
Funderar bygga om min gamla husvagn som står vid stugan till en dusch och tvättstuga.
Avloppsvattnet låter jag rinna ut i skogsmarken genom en slang.
Vatten tar jag från stugväggens kran...och smyger in en slang under husvagnen.
Olagligt? den står ju på hjul och räknas inte som fast byggnad.
detta skall nyttjas bara på sommaren och ingen toalett byggs in i vagnen.

Det där är nog kantboll i vad man får och inte får göra... är det dusch och tvättvatten så är det förmodligen något som kan absorberas ganska enkelt av marken då det också är rejält utspätt - man får givetvis vara måttlig med tvättmedel i tvättmaskinen och kanske välja flytande modell som tvättsåpa eller rent utav äkta såpa då dessa inte innehåller några zeoliter som annars kan avslöja utsläppsplatsen genom att det blir vita avlagringar som det lätt kan bli om du använder pulvertvättmedel.

Hade det också inkluderat disk så hade det varit mer tveksamt då fett från matvarorna kommer att samlas upp synligt inte allt för långt ifrån där vattnet släpps ut. fett är annars väldigt attraktiv 'resurs' i naturen men uppblandad med tensider gör det svårt för många av de naturliga renhållarna...

Är det bara kort tid under året blir inte utsläppen så stora i mängd om man ser det med sunda och praktiskt inriktade ögon, fast det argumentet fungerar inte när man pratar med kommunen då de vill ha BDT-behandlingsanläggning för 5 personer året runt-boende som lägsta nivå så fort man öppnar munnen.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.