Hej!
Skulle montera ett fäste idag till en trappgrind och trodde först att det var ihåligt bakom gipsskivan, så jag borrade glatt ett 6mm hål och råkade då även borra 1-2 cm i träregeln, körde in ett gipsankare och det var då jag insåg mitt misstag. De andra hålen körde jag förstås träskruv rätt in i regeln så de sitter som berget, men det är alltså ett hål jag behöver åtgärda/fylla ut innan jag drar i en lite längre skruv som kan nypa i regeln.

Min fråga är helt enkelt vad jag bäst fyller ut hålet med innan jag drar i en lite längre träskruv? Räcker det med vanligt medium spackel/snickerispackel eller är det bättre att köra med t.ex. kemiskt trä?
Känns som att vanligt spackel för gips blir för klent för att kunna skruva i igen eller har jag fel? Kemiskt trä har jag aldrig provat innan men antar att det borde bli mer likt trä än gips i slutändan? Eller kan en brunplugg funka så länge skruven nyper i trät?

Vill påpeka att jag normalt brukar prova att skruva i vanlig skruv direkt innan jag tar till borr och skruv. Men montering under kvällstid samt 2 öl i systemet har lärt mig en läxa i alla fall.

Mvh
 
Om du har ett 6mm hål i regeln så bara knacka in en vanlig nylonplugg och skruva det som ska skruvas?🤨
Borra lite till om det behövs för pluggen.
Jag kanske inte förstår problemet.
 
  • Gilla
anders07
  • Laddar…
Claes Sörmland
Några tändstickor klippta till rätt längd och trälim. Runsstav är överkursen.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.