Hej,

Tack för ett mycket fint forum! Här har många timmar spenderas och tar nu tillfälle att ställa min första fråga :)

Vi är i slutskede att köpa hus byggt 1937. Platt tak som som aldrig är byggt så vi är medvetna om att det måste bytas och förstår att platt tak inte är det mest optimala.
Huset är 120 kvadrat dvs 60 per våning och ser ut som bilden, typiskt Per Albin hus.

Vad kan vi förvänta oss för kostnader när vi byter taket? Någon generell uppskattning?

Mvh :)
 
  • Tvåvåningshus i modernt arkitektur, vit fasad, trätrapp, grönska, bostadsområde, små buskar, höstväder, gatulampor.
  • Gilla
Anna Hammarén
  • Laddar…
Erik Ivarsson Erik Ivarsson skrev:
Hej,

Tack för ett mycket fint forum! Här har många timmar spenderas och tar nu tillfälle att ställa min första fråga :)

Vi är i slutskede att köpa hus byggt 1937. Platt tak som som aldrig är byggt så vi är medvetna om att det måste bytas och förstår att platt tak inte är det mest optimala.
Huset är 120 kvadrat dvs 60 per våning och ser ut som bilden, typiskt Per Albin hus.

Vad kan vi förvänta oss för kostnader när vi byter taket? Någon generell uppskattning?

Mvh :)
Hej!
Grattis till ett jättefint hus.
Svårt att säga. Men vi har bett om offerter för ett tak på ca 50 kvadratmeter och det är firmor vi känner till eller som vänner anlitat och det har handlat om allt mellan 98 000 -140 000 efter rot.
Så det är bra att be om flera och jämföra och även kolla andra kunders betyg.
😊
 
A Anna Hammarén skrev:
Hej!
Grattis till ett jättefint hus.
Svårt att säga. Men vi har bett om offerter för ett tak på ca 50 kvadratmeter och det är firmor vi känner till eller som vänner anlitat och det har handlat om allt mellan 98 000 -140 000 efter rot.
Så det är bra att be om flera och jämföra och även kolla andra kunders betyg.
😊
är det papptak ? låter toooookdyrt
 
  • Gilla
Pin
  • Laddar…
Papptak. Ca 100000-140000 om allt skall göras korrekt
Plåtttak ( bandtäckt plåt ). Ca 240000 - 280000 om allt skall göras korrekt .

Med korrekt menar jag att det är en seriös firma.
 
  • Gilla
  • Wow
Pin och 2 till
  • Laddar…
pelle plåttak pelle plåttak skrev:
Papptak. Ca 100000-140000 om allt skall göras korrekt
Plåtttak ( bandtäckt plåt ). Ca 240000 - 280000 om allt skall göras korrekt .

Med korrekt menar jag att det är en seriös firma.
vart får du dessa priser ifrån ?? 140 lax för ett papptak på 50m2 ??

jag skulle inte betala mer än 40.000 för papptaket för det är vad det kostar , sen ställning 30.000 på det
 
  • Gilla
kallep1
  • Laddar…
roofius roofius skrev:
vart får du dessa priser ifrån ?? 140 lax för ett papptak på 50m2 ??

jag skulle inte betala mer än 40.000 för papptaket för det är vad det kostar , sen ställning 30.000 på det
Etablering
Bygga ställning och ställningshyra
Köpa material
Rivning av befintlig papp
Container för byggavfall
Ny underlagspapp
Ny ytpapp
Montera ner ställning
Städning av etablering

Kan du göra allt detta för ditt pris , kan du pma mig , då har jag jobb åt dig i 5 år framåt.

Det är.därför.jag skrev seriös firma .

En firma med kontoret på fickan och runt hörnet garanti kan säkert göra det till det priset .
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.