Jag har ett par gamla klämringskopplingar jag måste ge mig på när jag ska dra vatten till nya tappställen. Jag skulle helst vilja riva ut allt och börja om men ibland är det inte läge...

Mitt problem nu är att det sitter ett par 22 mm T-kopplingar från TA där jag vill byta ett av rören som är 15 mm. Det sitter monterat med ett förminskningsset på ena anslutningen på klämringskopplingen. Det är helt kört att få loss förminskningen.

Går det att få tag på TA klämringskopplingar (och tillbehör som förminskningar)? Jag hittar bara Vatette, VSH, Ezze och några till. Har TA försvunnit?

Vad är oddsen att en förminskning från ett annat märke blir tätt? Är det i så fall något som passar bättre i TA-kopplingar?
 
Krilleman
Det ska inte vara några som helst problem.
Gamla TA är idag IMI Hydronics.

Sortimentet över FPL hittar du här:
https://www.imi-hydronic.com/sv-se/product/fpl

Vilken gänga har du under muttern?!

M22?
M28?

Sen köper du bara passande mutter+kona du eftersöker.

Googla på RSK med endast svenska resultat så brukar det dyka upp några internetbutiker som listar dessa artiklar med priser.
 
Krilleman
L Lennart Degerblom skrev:
Går det att få tag på TA klämringskopplingar (och tillbehör som förminskningar)? Jag hittar bara Vatette, VSH, Ezze och några till. Har TA försvunnit?

Vad är oddsen att en förminskning från ett annat märke blir tätt? Är det i så fall något som passar bättre i TA-kopplingar?
Använd inte klämringskopplingar från annan tillverkare. Det blir inte bra alls.
 
Det slutade med att jag återanvände de gamla klämringarna. Inte helt bra men det får duga till jag fixar resten.

Ang TA metalldelar så heter de numera FPL och finns i begränsad omfattning på bland annat Ahlsell. Alltid lär man sig något!
 
Krilleman
L Lennart Degerblom skrev:
Det slutade med att jag återanvände de gamla klämringarna. Inte helt bra men det får duga till jag fixar resten.
Hur fick du loss dom på ett bra sätt för återanvändning?

L Lennart Degerblom skrev:
Ang TA metalldelar så heter de numera FPL och finns i begränsad omfattning på bland annat Ahlsell. Alltid lär man sig något!
Jo det var ju just det jag skrev i #2. 😉
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.