Attitudeswe Attitudeswe skrev:
Tätskikt verkar tidigast få läggas efter 1 dygn/cm. Normalt blir det väl 3cm, så tre dygn till då...

Golvvärmen skall inte vara på första veckorna...
1 dygn av cm vad? Flytspackel? Det låter ju då som att onsdag är helt orimligt (som jag tänkte) då de inte börjat med att flytspackla golvet….

EPS betongen har 12 timmar torktid.

Läste på flytspackel på nätet. Ser inte ut att krävas dagar…många hade 12-18 timmar mellan flytspacklat och tätskikt.

Så ja…jag har inte full koll på primnimg mm men det kanske borde funka. Tätskikt är nog Höganäs
 
Redigerat:
D Dr Benz skrev:
Jag har precis flutit golvet i hallen med mellan 9-16 mm tjockt beroende på att det finns fall sen tidigare. 5 dagar senare har det inte torkat utan jag hade en entrematta liggandes som blev en mör fläck av fukt. 2 dagar senare kan man fortfarande se fläcken vilket innebär att den bär fukt. Skall du lägga tätskikt så snabbt kan jag tänka mig att risken är att det får svårt att torka ut.
Det flytspackel de tänkt använda har monteringsanvisningar som säger 12 -18 timmar tydligen. Så, det blir tajt med tid, men kanske? Den första besiktningen med företaget blev genomförd med anmärkning ”gick ej att genomföras då det inte var var klart” så de betalade en ny. Även om de betalar så är det ju trist.

Projektet är på måndag på vecka 5. Under deras ”sales” fas höll de på att surra om att det maximalt skulle ta 3-4 veckor! Hahaha
 
Redigerat:
Vad händer om man applicerar tätskikt för snabbt? Bubblor?

Är fukthalt i plattan någon egenkontroll som görs?

Oj ja @Rejäl jag kommer såklart fråga entreprenör i veckan. Men jag gillar att bilda mig en uppfattning själv först.
 
Redigerat:
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.