Tjena! Ska köpa en bänkskiva till vårt nya kök och hittade ett företag som heter Kitchens By Paul (kitchens.se). Finns det någon som har erfarenhet av detta bolag? Tacksam för feedback.
 
Paul ringde upp mig efter att jag begärt offert på deras hemsida. Fick ett proffsigt intryck samt dom har goda recensioner på Reco. Var till deras Showroom i Kungens kurva igår och tittade vilken sort och färg vi ville ha. Får faktura på 50% av stenkostnaden + 100% av eventuella tillbehör på Måndag och ett avtal att signera digitalt. När det är gjort så bokar dom in en mättekniker som skulle komma inom en vecka. Sen 2-3 veckors leveranstid på bänkskivorna. Resterande betalar man efter mätning. Känns väll sådär att betala innan man har en färdig produkt på plats men det borde finnas varningssignaler om det skulle vara bluff och det finns det inte i nuläget, samt dom hade ett väldigt påkostat Showroom. Kan skriva mer när det börjar hända saker.
 
BirgitS
S Snickeritankar skrev:
Tjena! Ska köpa en bänkskiva till vårt nya kök och hittade ett företag som heter Kitchens By Paul (kitchens.se). Finns det någon som har erfarenhet av detta bolag? Tacksam för feedback.
Företaget verkar väl heta Paul & Badran Group AB enligt hemsidan: https://www.ratsit.se/5591559546-Paul_&_Badran_Group_AB
 
Nu har Nerostein varit här och mätt upp köket. Dom använder samma företag som IKEA för sina stenar. Så det känns trygg. Går att luska ut vad IKEAs Kasker har för namn om man är intresserad av Kasker sortimentet. Kasker mörkbeige marmormönstrad är samma som Silestone Coral clay tillexempel. Stod Silestone på baksidan på en bit inne på IKEA.
 
Hej,
Vi köpte nya bänkskivor av Kitchens.se i våras.
Allt gick väldigt smidigt och snabbt. Jag signerade avtalet den 25/4 och skivorna var installerade i köket den 20/5.
Det som tar emot lite är väl att de ska ha betalt i förväg.

Vi valde Caesarstone London Grey 30 mm.
Det fanns väl åtminstone en leverantör till som hade liknande priser. Det var Stoneks.
Men övriga leverantörer i Stockholmstrakten ville ha nästan dubbelt så mycket för samma skivor. Dvs samma märke, modell och dimensioner. Jag vet inte om det finns olika kvaliteter på Caesarstone eller om alla levereras av samma företag.

Men vi är väldigt nöjda.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.