Hej,
Jag har köpt hus och klurar lite på hur vi ska göra med entré, kök etc.
Se nedan både befintlig planritning samt hur jag tänker vi borde göra.
Infarten är i anslutning till entrén till förrådet.
All input är välkommen.
Jag har köpt hus och klurar lite på hur vi ska göra med entré, kök etc.
Se nedan både befintlig planritning samt hur jag tänker vi borde göra.
Infarten är i anslutning till entrén till förrådet.
All input är välkommen.
BirgitS
Medlem
· Stockholms län
· 40 607 inlägg
BirgitS
Medlem
- Stockholms län
- 40 607 inlägg
Den tvättstuga du har ritat in ser väl liten ut för tvättmaskin, torktumlare, tvättho, torkställning, panna och golvvärmefördelare (el-central?). Det ska ju finnas plats att få en ny panna etc. på plats när den ska bytas ut.
Verkar lite udda att gästerna ska klämma sig igenom ett rätt smalt kök för att komma till köksön/vardagsrummet samtidigt som någon står där och fixar mat.
Jag ser inte riktigt nyttan med köksön när den inte längre finns i köket.
Verkar lite udda att gästerna ska klämma sig igenom ett rätt smalt kök för att komma till köksön/vardagsrummet samtidigt som någon står där och fixar mat.
Gällande köket, såg ett annat hus som gjort så, se bilden nedan.BirgitS skrev:Den tvättstuga du har ritat in ser väl liten ut för tvättmaskin, torktumlare, tvättho, torkställning, panna och golvvärmefördelare (el-central?). Det ska ju finnas plats att få en ny panna etc. på plats när den ska bytas ut.
Tror du det blir konstigt att ta sig från entrén via köket?
BirgitS
Medlem
· Stockholms län
· 40 607 inlägg
BirgitS
Medlem
- Stockholms län
- 40 607 inlägg
Ser jättejobbigt ut att hålla på och springa fram och tillbaks mellan hällen och resten av köket.chris93 skrev:
Jag skulle reagera på det om jag kom på besök hos någon annan och fundera på om jag hade valt fel ytterdörr. Jag skulle inte heller gilla att ha gäster som är i vägen i köket. Men vi är alla olika.chris93 skrev:
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Det är alltid svårt när man inte har mått och så. Men jag hade ändrat lite vid sovrummen också så det blivit ett extra sovrum.
Sen hade jag gjort en större ”groventre” med tvättstuga, duschkabin, värmeanläggning. Jäklar så bra det är att ha en groventre där man kan duscha av sig.
Sen hade jag aldrig haft en häll i köksön. Frågan är om köksön tillför något alls.
Jag tänker som en blandning mellan din skiss och orginal. Där du ritat in tvättstugan ser väldigt trångt ut, jag hade behållt den som den är.chris93 skrev:
Vi har köksö som påminner om den du ritat in. Då har vi ingen häll eller något där, det hade varit jobbigt att gå mellan de olika funktionerna då. Vi har sittplatser och förvaring i köksön, porslinet ska ju ändå till matbordet när det används så det har vi där i.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Liknande trådar
-
Starta rivningsfirma input mottages
Information & Feedback -
Lite input på uppdrag/faktura från badrumsfirma
Badrum -
Gjuta platta under skiffer - Input
Altan & Uteplats -