Renoverar badrummet och tänkte satsa på belysning under komoden. Komoden är 80 cm bred och det kommer vara ca 20 cm fritt under den och det är där jag vill ha belysningen. Kommer kunna styra av/på och styrka via Shelly, men något förslag på underskåpsbelysning att använda?
 
Jag köpte en ledslinga som bara koplas in i vägguttag, styrs med rörelsesensor så den tänds när man går in i badrummet. Ledslinga som lyser under badrumsskåp med rörelsesensor aktiverad, grå inredning.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Dan_Johansson
  • Laddar…
Ser snyggt ut @KakelDaniel och något sådant jag tänkt mig. Även jag har tänkt använda rörelsesensor för att aktivera denna belysning.

Vad körde du gör ledlist?
 
Vet faktist inte vad det är, elektrikern hade den med sig när han skulle fixa allt det andra.
 
Jag har samma lösning, köpte en Phillips led-list som jag satte under kommoden...

Jag har tak-spotar och led-listen kopplade på samma rörelsesensor, men tak-spotarna går att stänga av med strömbrytaren vid dörren, så när man går upp och kissar på natten tänds bara ledslingan under kommoden..
 
K KakelDaniel skrev:
Jag köpte en ledslinga som bara koplas in i vägguttag, styrs med rörelsesensor så den tänds när man går in i badrummet.[bild]
Hej! Letar efter precis den här lösningen. Vad är det för märke/tillverkare?
 
Dan_Johansson Dan_Johansson skrev:
Jag har samma lösning, köpte en Phillips led-list som jag satte under kommoden...

Jag har tak-spotar och led-listen kopplade på samma rörelsesensor, men tak-spotarna går att stänga av med strömbrytaren vid dörren, så när man går upp och kissar på natten tänds bara ledslingan under kommoden..
Hej. Vad är det för rrörelsesensor som takspottarna och ledlisten är kopplade till? Är den synlig eller är den lite gömd så att man inte ser den så tydligt?
 
Wiviann Ottosson Wiviann Ottosson skrev:
Hej. Vad är det för rrörelsesensor som takspottarna och ledlisten är kopplade till? Är den synlig eller är den lite gömd så att man inte ser den så tydligt?
Jag har en vanlig rörelsesensor sitter över dörren, som styr ett vanligt vägguttag på väggen innanför lådorna.... Sen är det en vanlig led-list från Philips...
En rörelsesensor installerad ovanför en dörröppning i ett rum med en öppnad dörr och ett fönster i bakgrunden.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Wiviann Ottosson
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.