Subaru XV 2.0 4WD Lineartronic, 150hk, 2016, automat..

Någon som kan hjälpa mig få bort dessa märken som är ihållande efter att jag tagit bort fågelskit? Måste ha legat på i ett par dagar, såg det nu när vi var tillbaka från semestern. Tar tacksamt emot alla tips!!!!
 
  • Motorhuv på en vit Subaru XV 2.0 4WD 2016 med synliga märken efter borttagning av fågelspillning, parkerad på en asfalterad yta med höstlöv.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Närbild på bilhuv med ljusa märken kvar efter borttagen fågelskit, stenmuren i bakgrunden speglar sig på ytan.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Närbild på en bilkaross med svaga märken kvar efter fågelspillning.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Fel tråd.
 
Redigerat:
Polera
 
  • Gilla
ELantagonism
  • Laddar…
Isakare Isakare skrev:
Tvätt under färd.
Samlade på mig några tusen insekter Sth-Helsingborg i söndags kväll.
Trots regn på hemväg igår kväll satt några större fläckar kvar på vindrutan efter 20 mil, så medans jag tankade i Jönköpning sprutade jag insektsmedel på vindruta, fronten och backspeglar, köpte även en kaffe så medlet fick väl dra 5 min innan jag åkte igen.
Efter torkarna gjort första svepen var vindrutan helt ren, kollade front/speglar när jag kom hem, även de nästa helt rena även om jag samlat några nya då det var uppehåll sista 5 milen hem.
Problemet är att jag tror att fågelskiten oxiderat billacken🥹
 
fågelskit innehåller urinsyra vilket är frätande.........ger permanenta skador om det får vara ifred ett tag. Har man tur kan det vara ytligt bara så det försvinner med rubbing.
 
I
Precis som andra skriver, fågespillning kan leda till lackerosion om det får sitta kvar ett tag. Det kan mycket väl vara så att man måste lacka om för att bli av med det. Men först kan man försöka köra polering på det och hoppas på att det endast sitter i det yttersta lagret. Är man inte själv insatt, kör till en verkstad som pysslar med detta, de lär veta om det ens är lönt att försöka.
 
ELantagonism ELantagonism skrev:
Problemet är att jag tror att fågelskiten oxiderat billacken🥹
Ursäkta, skrev i fel tråd 🫢
 
Du känner inte till om bilen är lackbehandlad nån gång ??
Många år sen fick vi in en reklamation på en ett år gammal bil som bytt ägare efter 6 månader med fläckar efter fågelskit.
Det visade sig att första ägaren låtit lackbehandla bilen, det var den behandlingen som tagit skada.
Företaget som utfört behandlingen tog på sig det och gjorde en ny behandling.
 
  • Gilla
Hen-rik
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.