Hej,

Vi har några termostater med ratt, men på en av dessa saknas den typen av ratt som syns på bilden. Hålet för pinnen ska vara rakt på ena sidan och runt på andra, enligt bild.

Var kan man köpa en sådan (själva ratten alltså)? Har Googlat men inte hittat något.
 
  • Närbild på två vita termostatrattar, en fast monterad och en löstagbar i en hand. Hålet på ratten är rakt på en sida och runt på andra.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Det kan vara svårt att hitta en ny ratt som reservdel, de brukar inte säljas lös, skulle jag säga.
Nu framgår det inte av din bild fabrikatet på termostaten. Jag hade börjat med att söka/höra med de som säljer eller tillverkar termostaten. Ev. åker du på att köpa en ny termostat
 
E etompau skrev:
Det kan vara svårt att hitta en ny ratt som reservdel, de brukar inte säljas lös, skulle jag säga.
Nu framgår det inte av din bild fabrikatet på termostaten. Jag hade börjat med att söka/höra med de som säljer eller tillverkar termostaten. Ev. åker du på att köpa en ny termostat
Det är två olika tillverkare men ratten passar bägge så jag får ta loss från den ena och sätta i ratten i den andra så fort man behöver justera.

Tillverkarna är Ardex på den ena och Thorin-Thorin på den andra.
 
  • Närbild på en vit elektronisk enhet märkt "Thorin-Thorin" med en ratt och en knapp märkt med siffrorna 0 och 1.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Närbild på en vit Ardex-regulator med en saknad ratt, märkt med 0 och 1.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
AXS
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.