Hej!

Vi har Mirroskjutdörrar från 2003. Topphjulens "däck" har torkat och faller sönder. Mirro har det inte längre som reservdel och jag har uttömt Temu, Aliexpress etc. Hjulen sitter fast på axlarna och axlarna är fastnitade i metallbeslaget, så jag måste hitta helheten, inte bara nya hjul.

Tips mottages tacksamt!
 
  • Slitet topphjul till skjutdörr med torkat "däck" och fastnitat i metallbeslag.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Jag svara mig själv. Hade kontakt med en annan användare här på BH med samma problem.

Han löste det genom att via HTH köpa hjul med artikelnummer RCT05 hos danska KA Interiör.
KA Interiör är grossist och säljer bl a till HTH.

Jag har nu beställt samma hjul.
 
  • Gilla
BirgitS
  • Laddar…
A ama skrev:
Hej!

Vi har Mirroskjutdörrar från 2003. Topphjulens "däck" har torkat och faller sönder. Mirro har det inte längre som reservdel och jag har uttömt Temu, Aliexpress etc. Hjulen sitter fast på axlarna och axlarna är fastnitade i metallbeslaget, så jag måste hitta helheten, inte bara nya hjul.

Tips mottages tacksamt!
Hej!
Har oxå Mirro skjutdörr där hjulen gått sönder. Bifogar en bild så kanske du kan se om de hjulen du köpte även kan passa till mina skjutdörrar.
Tacksam för svar.
 
  • Närbild på en trasig hjulmekanism för en Mirro skjutdörr, som visar element i metall och en skruv.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Du behöver ta loss hjulen och mäta dem, de ser väldigt lika ut, men från hjulens yttersida till yttersida ska det vara 43-45 mm. Utan att veta måttet så vågar jag inte säga ja/nej. Hjulen från HTH passade perfekt och mitt råd är att du byter ut alla topphjul samtidigt, annars blir det många beställningar med frakt varje gång.

Mvh

Ama
 
A ama skrev:
Du behöver ta loss hjulen och mäta dem, de ser väldigt lika ut, men från hjulens yttersida till yttersida ska det vara 43-45 mm. Utan att veta måttet så vågar jag inte säga ja/nej. Hjulen från HTH passade perfekt och mitt råd är att du byter ut alla topphjul samtidigt, annars blir det många beställningar med frakt varje gång.

Mvh

Ama
Hej igen!
Var i kontakt med HTH och han skickade med denna bild på hjul, är det samma variant som du köpte?
Hälsn. Stefan
 
  • Hjul med metallaxel och en gul och en grå plasthjul på grön bakgrund.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Jag tror du skickade med fel bild, men jag bifogar bild på hjulen jag köpte.
 
  • Närbild på hand som håller ett måttband bredvid två små svarta hjul för att visa deras storlek.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Bilden som du skickade är en av mina bilder jag mailade till HTH. Och de Mirrohjulen kan ersättas med nya hjul från HTH
 
A ama skrev:
Bilden som du skickade är en av mina bilder jag mailade till HTH. Och de Mirrohjulen kan ersättas med nya hjul från HTH
Då hade han på HTH sparat din bild för det var den han skickade mig. En sista fråga. Antar att man måste lyfta av skjutdörrspartiet för att byta hjulen? Är det bara att lyfta upp i nederkant och vinkla ut skjutdörren?
Hälsn. Stefan
 
Hej! Ja det var så vi gjorde. Dörren måste av för att man ska kunna byta hjulen.
 
A ama skrev:
Hej! Ja det var så vi gjorde. Dörren måste av för att man ska kunna byta hjulen.
Stort tack för att du ställt upp och besvarat mina frågor 👍
 
  • Gilla
ama
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.