N
Kanske måla sen med vit kalkfärg.
 
  • Gilla
Hufsa
  • Laddar…
N neo11 skrev:
Ja knacka bort den gamla putsen och ersätt med kalkbruk eller c bruk.
Men du måste förvattna teglet och grunda med väldigt löst bruk på teglet.
Innan du börjar stocka.
Okej! Får nog googla på detta med förvattna. Kan jag grunda på teglet med kalkbruk också eller behöver det vara starkare?
 
N
Kalkbruk är toppen, förvattna betyder att stänka på vatten med en plafond eller liknande.
Bara mycket vatten innan, tegel suger så hårt. Förvattnar du för lite innan grundning så släpper putsen.
 
N neo11 skrev:
Kalkbruk är toppen, förvattna betyder att stänka på vatten med en plafond eller liknande.
Okej! Jag antar att jag först bör pusta på själva teglet
N neo11 skrev:
Kalkbruk är toppen, förvattna betyder att stänka på vatten med en plafond eller liknande.
Bara mycket vatten innan, tegel suger så hårt. Förvattnar du för lite innan grundning så släpper putsen.
okej! Och områden där teglet är helt blottat, är det viktigt att ta lite i taget där och låta torka emellan, eller kan man klafsa dit direkt så det täcker och bli i nivå med omgivande bruk?
 
N neo11 skrev:
Kalkbruk är toppen, förvattna betyder att stänka på vatten med en plafond eller liknande.
Bara mycket vatten innan, tegel suger så hårt. Förvattnar du för lite innan grundning så släpper putsen.
vet du om sånt färdigblandat kalkbruk är okej eller är det bättre att köpa på säck och blanda själv med vatten?
 
N
Köp på säck och blanda med vatten.
 
N neo11 skrev:
Köp på säck och blanda med vatten.
Ok! Behöver jag en blandare eller räcker det att röra med en pinne?
 
N
En visp behöver du.
 
N neo11 skrev:
En visp behöver du.
Okej!👍🏻
 
N
Någon annan på forumet skulle kunna flika in med råd!
 
  • Gilla
Hufsa
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.