Jag har köpt ett hus som har uppmätt fukt i golvkonstruktionen (platta på mark) och med reglar direkt på betongen. Jag är mest inne på nivellsystem men jag är rädd att trots att den är lågbyggd så blir den för hög, då faller svaret på jape. Jape har vad jag kunnat se ingen tydligt isolering. Jag är livrädd att det är risk att de kommer bli golvkallt. Huset har idag luft-luft och el-element och vi avser fortsätta med det och inte montera golvvärme pga kostnader med konvertera till vattenburet värmesystem. Hjälp mig!😃
 
M Midnightrider skrev:
Jag har köpt ett hus som har uppmätt fukt i golvkonstruktionen (platta på mark) och med reglar direkt på betongen. Jag är mest inne på nivellsystem men jag är rädd att trots att den är lågbyggd så blir den för hög, då faller svaret på jape. Jape har vad jag kunnat se ingen tydligt isolering. Jag är livrädd att det är risk att de kommer bli golvkallt. Huset har idag luft-luft och el-element och vi avser fortsätta med det och inte montera golvvärme pga kostnader med konvertera till vattenburet värmesystem. Hjälp mig!😃
Du isolerar ju ovanpå jape med det får plats med
 
M Miike88 skrev:
Du isolerar ju ovanpå jape med det får plats med
Det har blivit ändrade planer. Vi kör på ett nivellsystem då reglarna och isoleringen legat mot marken men endå klarat sig bra från både fukt och mögel. Dock så var det fuktigt i de ingjutna reglarna. Vi passar även på att byta syllen i samma veva då den är (troligtvis) är cuprinol-behandlad. Syllen gör jag inte själv då vi har ett hus i mexitegel och jag har inte kunskap om hur man gör det.
 
  • Renovering av ett rum med delvis rivet golv, trätak, träväggar och stora fönsterdörrar som vetter mot trädgården. Arbetsredskap syns på golvet.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Renovering av golv där några brädor har tagits bort för att visa reglar och isolering under, verktyg som hammare och slagborr ligger på golvet bredvid.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Träreglar och isolering mot grund vid vägg inomhus. Några reglar är ingjutna och isoleringen visas på marknivå. Vit kabel ligger på golvet intill väggen.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
M Midnightrider skrev:
Det har blivit ändrade planer. Vi kör på ett nivellsystem då reglarna och isoleringen legat mot marken men endå klarat sig bra från både fukt och mögel. Dock så var det fuktigt i de ingjutna reglarna. Vi passar även på att byta syllen i samma veva då den är (troligtvis) är cuprinol-behandlad. Syllen gör jag inte själv då vi har ett hus i mexitegel och jag har inte kunskap om hur man gör det.
Vad fick dig att välja Nivell pris eller annat ? Finns lite olika märken:Granab , Giha, Subfloor, , Platon, Jape , står i startgroparna och riva ut mitt golv också
 
M Miike88 skrev:
Vad fick dig att välja Nivell pris eller annat ? Finns lite olika märken:Granab , Giha, Subfloor, , Platon, Jape , står i startgroparna och riva ut mitt golv också
Tanken är att jag ska borra egna reglar och sedan barskåps plastskruven. Golvet är för grovt för att kunna ha platonmatta. Och sen om de blir nivell elle aubfloor spelar ingen roll.
 
Bara köpa*, när jag skriver grovt så menar jag att det är för ojämnt för att kunna tejpa och få det att tätt
 
Redigerat:
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.