Hej
Nybörjare hör men vad ska man ha för dig mellan diskbänk, diskho och i badrummet vid. Tvättställ.
Mvh
 
BirgitS
Kan du ta lite bilder där du ritar in pilar för vilka ställen du menar?
Gärna med numrerade pilar eftersom det kan vara olika på olika ställen.
 
BirgitS BirgitS skrev:
Kan du ta lite bilder där du ritar in pilar för vilka ställen du menar?
Gärna med numrerade pilar eftersom det kan vara olika på olika ställen.
Vill ta bort den missfärgade fogen till vänster och lägga ny, samt foga vid diskbänken på högra bilden.
 
  • Missfärgad fog vid diskbänk med handritad pil som pekar på området som behöver åtgärdas.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Missfärgad fog mellan mörk bänkskiva och diskbänken i rostfritt stål med en penna som pekar på fogen.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
BirgitS
Nu ser jag visserligen två bilder ovanför varandra men i vinkeln mellan diskbänk och väggen brukar man ha sanitetssilikon (silikon avsett för badrum). Det är antagligen vad som sitter där nu så du får börja med att skära och peta bort det samt tvätta bort de sista resterna med ättika för annars fastnar inte silikonen.

Mellan bänkskiva och rostfri diskbänk skulle jag tro att silikon också blir bra men det har jag ingen erfarenhet av själv.

Det finns en tråd om hur man lägger dit silikon så att det blir snyggt här: https://www.byggahus.se/forum/threads/perfekt-siliconfog-varje-gang-handledning.285556/
 
Tack för snabbt svar!
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.