Vi har valt att köra Maxits Antracitgråa fog, men nu till det Sorliga. På golvet där vi valt att köra stora 30x60 oglaserade klinkers plattor, där blir större delen av golvfogen mer ljus grå änn Antracit :(
Jag har även prövat att tvätta av plattorna innan jag fogat, om det skulle va något med att det vart en hinna av kalk el nått på plattorna...

Vad göra :confused:

Tacksam för all hjälp som kan få minna fogar mer Antracit änn den Betonggråa färg som e idag :(


(På dom glaserade plattorna blir fogen Mörk & fin )
 
min erfarenhet är den att grå fog ser ljusgrå ut och ljusgrå fog ser vit ut.....så jag tar alltid en nyans mörkare är jag vill ha för
då blir det bra. sen så kan ögat bli lurat beroende på vilken färg man har på klinkersen/kaklet.....:D
/
M
 
Läste just på fogpåsen att färgen kan ändra beroende på hur mycket vatten som blandas i. Även plattans och underlagets vatten sug förmåga spelar in på färgen, har du en kakel och en klinker så blir det olika färg mao.

Fast jag har inte Maxit, den kanske är annorlunda.
 
jakim skrev:
Läste just på fogpåsen att färgen kan ändra beroende på hur mycket vatten som blandas i. Även plattans och underlagets vatten sug förmåga spelar in på färgen, har du en kakel och en klinker så blir det olika färg mao.

Fast jag har inte Maxit, den kanske är annorlunda.
Fast det där har ingenting med den slutliga färgen inuti fogen. Det är bara den yttersta ytan som drabbas. Skrapa lite på den så skall du se att rätt färg kommer fram.
Ett par syrabehandlingar brukar fixa det. Det finns ett otal trådar om hur man gör.
 
Aha, intresant info!
:)
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.