Hej allesammans!

Efter ett par offerter från Elitfönster återförsäljare här i trakten så har jag valt att försöka inhandla altandörr/ytterdörr på egen hand. Anledningen är en offert på 29k innan ROT den andra är 27k innan ROT🤣Den ska upp i vardagsrummet då nuvarande är helt förstörd, karmen är också fruktansvärd sedan förra husägaren. Tog bort fodret och mätte hålmåttet, bredden säger mig 106cm, höjden 205,7 (höjden är lite huvudbry då tröskeln från insida är någorlunda hög 5.5cm och en del går nedanför vårt nya golv) utanför är det en klinker tvåstegs trappa. Det jag funderar på vid val av tröskel är om lågprofil tröskel kan bli problematiskt? Likaså vanlig trätröskel. Upptill på höjden är det spånskiva har jag sett och där kan man säkert kapa/justera om det skulle behövas?! Till min fråga, drar jag av 2-2.5mm på hålmåtten för plats till drev tex, kan jag dreva under tröskeln också? Och skulle jag behöva få lite höjd beroende på vilken tröskel jag väljer kan jag köra en bit trä, plywood remsa eller liknande undertill? Hade tänkt att beställa från Bonusfönster (om någon har bilder på tröskel osv från samma återförsäljare spindels gärna. Tack på förhand och till er proffs där ut -cut me some slack 😊👍🏻
 
Hej,
Vad är priset efter ROT? Med andra ord - hur mycket tar dom för monteringen?
 
P Pistol skrev:
Hej,
Vad är priset efter ROT? Med andra ord - hur mycket tar dom för monteringen?
26.000 från VBG fönster, 24.000 Doowin i Halmstad. Båda tar strax över 10.000kr för monteringen. Tycker det är alldeles för mycket
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.