Snailman
Älvsbyhus gör ju en vinst på ca 25% av sin omsättning, så särskilt billiga kan man ju inte påstå att själva husen är heller... betalar man alltså en miljon för sitt hus är 250 000 ren vinst...
 
Älvsbyhus är inte bra!!!
Deras säljare visste inte vad det var för spisaalternativ som fanns. Deras "hantverkare" kallades för Slagman och Släggman!!!
Dom har även "besiktningsmän" som inte ser allvarliga fel!
En elpanna dom levererade med ett hus hade utgått ur tillverkarens sortimentet för NÅGRA ÅR sedan!!!

Akta Er för Älvsbyhus >:(

Dom må vara billiga på papperet, men inte i slut änden!
 
Tycker det är inte mer än rätt att kolla upp andra grävfirmor där när det gäller planering av tomt och så vidare-- Det viktiga ni ska tänka på när ni väljer göra gräventrepenaden själv är att läsa alla ritningar och så som följer med i huspärmen just om det gäller Älvsbyhus. Just med avlopp och sånt är väldigt många som missar att lägga ut inne i grunden när dom göra entrepanden själva..
 
Jag hyrde in en kille med grävmaskin som hjälpte mig, tyckte inte var några problem med att förstå vad som skulle göras. Samt att vi sparade en massa pengar. :)
 
Bare så jeg forstår det helt rigtigt. :-?

ä-hus skal montere den medfølgende grund, det jeg skal betale for er at gøre marken klar til montering ??
 
Japp förberedelser för grunden som framgår av huspärmen, om det inte ändrat sig vill säga. :)
 
Hej!
Älskade ;) verkligen din kommentar....skönt att se att det fortfarnade finns folk som kan tänk o se det positiva i saker o ting!!
Ha de gott! ;D
Strixx skrev:
:surprised:

Vårt kontor vägrade först sälja till oss ifall vi inte tog deras markentreprenad. Vi vägrade, och kontaktade Älvsbyhus, och vipps så var det inga problem längre.

Vi betalade 55,000:- för de arbetna som vår säljare ville ha 370,000:- för. Det blir 315,000:- i ren vinst till säljaren per hus. Dom säljer 30 hus om året.... Alltså 9,5miljoner... Man ska leva också... Tillåt mig skratta. Hur länge till tror du dom säljer hus??? Jo till smarknaden vänder och dom inte kan få ut de extar pengarna...

HAHAHA.... Man ska leva....  ;D
 
Jag är helt ny här. Är nyfiken om man kan byta fasad på Ä-husen. Vi vill gärna ha puts, och vissa delar skulle vi vilja ha öppet upp till nock. Är det möjligt?
 
Inga förändringar av planlösning och konstruktion är möjliga, därav de låga priserna.
 
Det går oftast bara beställa ett eller två alternativ på planlösningar från kontoret. Resten får man leja!

Eventuella ändringar med Älvsbyhus kan man ofta ta med bygglaget som monterar huset. Många vänder kyl och frys. Slår ut väggar, drar om el, inreder övervåning, kaklar och sätter klinker, Sätter in extra fönster och balkondörrar.

Det är ju vanliga trähus det handlar om så nästan allt går att ändra.. men det kostar ju naturligtvis extra. Bygglagen brukar vara rätt billiga på sådant extrajobb.



/M
 
Här nere i skåne går det att få älvsbyhus med puts...
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.