T Tariax skrev:
... Tänkte köra lite blandade, stora utekrukor (typ 40 cm) från Plantagen ...
Låter snålt. Finns större (och billigare) i bygghandeln.
 
Jag köper kraftiga svarta gummiliknande byttor (som man använder till cementblandning?). Men man får borra 5-kronorshål i botten. Håller tiotals år utomhus.
 
T Tariax skrev:
Smart. Typ en sådan? [länk]
Precis! Billigare och starkare och hållbarare än motsvarande i trädgårdshandeln. Jag har exemplar som är intakta efter min flytt av växter för över 20 år sedan.
 
yonna yonna skrev:
Precis! Billigare och starkare och hållbarare än motsvarande i trädgårdshandeln. Jag har exemplar som är intakta efter min flytt av växter för över 20 år sedan.
Gött! Kört liknande för mina tomatplantor på sommaren och det har funkat fint. Tänkte att dessa skulle vara sådär för perenner över vintern men det kanske funkar bra då? Det är ju en rejäl skillnad i prislapp.
 
T Tariax skrev:
Gött! Kört liknande för mina tomatplantor på sommaren och det har funkat fint. Tänkte att dessa skulle vara sådär för perenner över vintern men det kanske funkar bra då? Det är ju en rejäl skillnad i prislapp.
... vet inte hur stor betydelse det har men det står faktiskt att de inte är lämpliga för ätliga växter ... (jag odlar inte sådant).
 
yonna yonna skrev:
... vet inte hur stor betydelse det har men det står faktiskt att de inte är lämpliga för ätliga växter ... (jag odlar inte sådant).
Det är lugnt. Tänkte ju bara köra oätliga perenner i just dessa. Typ prydnadsgräs.
 
  • Gilla
yonna
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.