Hejsan,

Är det någon som vet något om hustillverkaren Nest Massivt trä arkitektur?
https://www.nest-solid-wood.com/se

Jag gillar skarpt deras husdesign, men hemsidan är märkligt tom på information (som t.ex företagsnamn, orgnr och slutförda projekt), vilket gör mig lite tveksam. Var håller de till? Hur arbetar de? Var arbetar de? Och framför allt, kan de leverera?

De skulle eventuellt kunna vara samma som Nest arkitektur AB i Karlstad. Finns på allabolag.

Innan jag tar kontakt med Nest undrar jag om någon kan berätta något om dem.
 
Nest arkitektur AB (559321-9578) skapat 2021-06-10, omsättning 2023 är 2,4 miljoner SEK. Resultat 2023 är +426 000 SEK. Verksamhetsbeskrivning "Konsult inom bygg & arkitektur". Svensk styrelse.
F-skatt och momsregistrerad.

nest-solid-wood.com webb domän skapad 2023-05-06
nest-massivtra.se e-post domän skapad 2023-08-24

Ser ut som en relativt nyskapad verksamhet men inget som sticker ut negativt. Du får nog ta kontakt och fråga lite.
Om man skall sätta lånade pengar i ett projekt krävs en formell motpart. Rent tekniskt så kanske man bör kika på mögel och träkonstruktionen hur det fungerar. Skadedjur? Isoleringsvärde? Försäkring för att projektet fullföljs?
 
spikplanka spikplanka skrev:
Nest arkitektur AB (559321-9578) skapat 2021-06-10, omsättning 2023 är 2,4 miljoner SEK. Resultat 2023 är +426 000 SEK. Verksamhetsbeskrivning "Konsult inom bygg & arkitektur". Svensk styrelse.
F-skatt och momsregistrerad.

nest-solid-wood.com webb domän skapad 2023-05-06
nest-massivtra.se e-post domän skapad 2023-08-24

Ser ut som en relativt nyskapad verksamhet men inget som sticker ut negativt. Du får nog ta kontakt och fråga lite.
Om man skall sätta lånade pengar i ett projekt krävs en formell motpart. Rent tekniskt så kanske man bör kika på mögel och träkonstruktionen hur det fungerar. Skadedjur? Isoleringsvärde? Försäkring för att projektet fullföljs?
Tack för svar, spikplanka. Funderar på att helt enkelt köpa ritningarna av Nest och lägga ut själva byggjobbet på en mer etablerad firma.

EDIT: Förresten, isoleringsvärdet på deras modell Modern är nog inget vidare, pga de mycket stora glaspartierna.
 
Redigerat:
U uo70 skrev:
isoleringsvärdet på deras modell Modern är nog inget vidare, pga de mycket stora glaspartierna.
Moderna fönster har mycket goda isoleringsvärden jämfört med tidigare. Så det är nog värt att kika på tekniska data, specifikt U-värde W/(m²·K).
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.