Håller på att inreda min bil, en Toyota Proace. Har den mesta utrustning packad i L-Boxxar, och har fått till en bra lösning för de.

Men klurar på nån slags takförvaring (alltså i taket inuti skåpet) för längre grejer, typ kvastar, förlängningsskaft, stege m.m. Är det nån som sitter på en smidig lösning, kanske nån bild som inspiration.

Funderar också på någon lösning för skivmaterial, nån form av fack där man kan ställa gips, plyfa och liknande. Några tips?
 
K
Fäst pvc rör i taket med farexband typ? 50/75/100/110mm rör allt beroende på hur många skaft du ska ha
 
Avloppsrör är din vän.
På den tiden jag hade servicebil kompletterades den köpta inredningen med rör i olika längder och dimensioner för att få till ytterligare förvaring. Muffar till 50mm rör är tex utmärkta att ställa tuber med fog och silikon i, en stump 110 till koben, ett par snuttar 50 rör var perfekt för långa borr etc etc.
 
  • Gilla
Dilato
  • Laddar…
Fast du behöver nog en vägtrumma om du skall få in en stege. Verkar opraktiskt.
 
  • Haha
Pysslarn
  • Laddar…
mattiasp mattiasp skrev:
Fast du behöver nog en vägtrumma om du skall få in en stege. Verkar opraktiskt.
Antar att det är en teleskop stege om den ska få plats i bilen. Jag har sett att vissa sätter förvaringsrör ovanpå taket, typ takbox.
Annars får kanske rören för de långa sakerna hänga ner lite så kan man lägga stegen ovanpå rören. Typ som en kabelstege fast för en stege (stegestege?) istället för kablar.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.