Håller på att fräscha upp mitt garage och har dessa skivor mot en av väggarna. Någon som har koll på vad det är för något? Kan de va asbest i dem? (Alltså den gråa i bilderna, inte trä bakom)


Testmålade dem men det släpper när man skrapar på dem. Någon som har en idé hur man kan måla dessa? En idé jag hade var att sätta upp renoveringstapet med våtrumslim och måla på den.
 
  • Grå skiva på en vägg bredvid trä samt ett gult metallstag; skivan är skrapad och färgen flagnar.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Närbild av en vägg i ett garage med en grå skiva, där färg släpper, och en träpanel bakom.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Någon form av mineralboard är det troligtvis. Är garaget uppvärmt så funkar säkert tapet men annars skulle jag ta bort det och sätta gips.
 
S Småbrukaren skrev:
Någon form av mineralboard är det troligtvis. Är garaget uppvärmt så funkar säkert tapet men annars skulle jag ta bort det och sätta gips.
Okej tack, ska kolla upp mineralboard. Ja garaget är uppvärmt så skulle kunna vara en väg framåt utan att behöva riva allt
 
Kan ju vara asbest skivor. Har du någon ålder att gå på?
 
S Småbrukaren skrev:
Kan ju vara asbest skivor. Har du någon ålder att gå på?
Jag tror det är byggt på 80-talet
 
Du behöver kanske en rejäl omgång målartvätt och en häftgrundfärg först. Sen kan du applicera vänlig färg.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.