Jag köpte en bruksbo sticksåg på second hand, vet dock inte vilken typ av blad det skall vara. Nån som vet om det är T typ eller U typ..?


Bild på bruksbo sticksåg från second hand, närbild på bladfästet där ett sågblad normalt placeras.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
En Bruksbo sticksåg som ligger på en arbetsbänk, köpt second hand, med en fråga om vilken typ av blad som passar, T-typ eller U-typ.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Närbild på bladfästet på en Bruksbo sticksåg som är köpt på second hand, fokus på det område där sågbladet fästs.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Jag vill minnas att det är typ U som gäller till sticksågar där man skruvar fast bladen. De som jag har är typ T och man skruvar inte fast bladet.
 
  • Gilla
nanowire
  • Laddar…
R roli skrev:
Jag vill minnas att det är typ U som gäller till sticksågar där man skruvar fast bladen. De som jag har är typ T och man skruvar inte fast bladet.
ah, fint jag skall testa det..!
 
försökte att montera en u typ men den passar inte. Det går helt enkelt inte att skruva fast bladet det skakar loss när jag kör maskinen, det verkar vara för smalt för att fästa. Finns det ett bredare blad som det är tänkt till den här sticksågen tro..?

Jigsaw blade mounted on a power tool, placed on a paper with instructions in the background. The blade attachment appears too narrow to fit securely.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Ett sticksågsblad som inte passar ordentligt i hållaren.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Sticksågsblad och metallfäste som inte passar ihop, bladets bredd verkar för smalt för att kunna fästas korrekt.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Närbild på en sticksåg med ett smalt bladfäste som verkar vara för smalt för att bladet ska kunna skruvas fast ordentligt.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Ett närbildsfoto av ett sticksågsblad som inte passar korrekt i en metallhållare, där hållaren verkar vara för bred för bladet.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Sticksågblad som är för smalt för fästanordningen, vilket gör att det inte går att skruva fast bladet ordentligt.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Närbild av en sticksåg med ett för smalt blad som inte passar att skruvas fast ordentligt i fästet.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.