Hej kära byggare.

Jag har ett förråd där taket ser ut som bilden nedan. Reglarna ligger på tvären med ca 1,5 meter mellan dem. förråden är 5 meter långt och ca 2 meter brett.

Jag hade en snickare över för att isolera förrådet men han visste inte hur han skulle gå till väga för att få en ordentlig luftspalt i taket. Ovanför råsponten ligger det falsat plåttak.

Finns det några bra förslag är på hur man kan gå till väga? jag behöver inte ha det hermetiskt tillsutet. Det skall vara 5-10 grader på vintern så rör och mat intre fryser.

Tack på förhand,
Rikard
 
  • Takreglar i ett förråd med råspont och tillhörande hyllor fyllda med diverse verktyg och material, samt plastspann och förvaringslådor.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
R
Det enda jag kan se är att man sätter upp läkt mot råsponten och masonit och att man borrar vädringshål på båda sidorna så att luften kan cirkulera..
 
R Rejäl skrev:
Det enda jag kan se är att man sätter upp läkt mot råsponten och masonit och att man borrar vädringshål på båda sidorna så att luften kan cirkulera..
Det låter som en bra idé. Just nu går det plåtlist på sidorna där hålen borde vara men den går nog att flytta ut lite så man får flöde in där.

Tack för svaret,
Rikard
 
  • Gilla
Rejäl
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.