ulfben ulfben skrev:
Kungligt! Shit vad kul att se. Nu blir jag nästan sugen på att försöka fixa rördragningen själv i nästa projekt.



Pro tip: hyr ut den på Hygglo. Typexempel på ett sällanverktyg som bara ligger och tar plats, men när det väl behövs så är det oumbärligt. Jag tänkte sålt min efter att jag blev klar med tvättstugan i källaren, men nu har den snart betalt av sig själv.
Tack!

Jo den har jag hyrt ut under många år och den har betalat tillbaka sig för länge sen :)
 
  • Gilla
ulfben
  • Laddar…
devjoachim devjoachim skrev:
Helheten ser ju bra ut, men vad har hänt runt dörren?
Menar du nyansskillnad? Det är ljuset
 
D Dr Benz skrev:
Är SPA:t helt färdigt?
Det ser ut att fattas fogar lite runt om längs tak och dörrposter? Men kanske är som det ser ut på bilderna.
Idag är det helt färdigt, småfix kvar när bilderna togs.
 
  • Gilla
Dr Benz
  • Laddar…
F Fagelbla skrev:
Nu blev ju jag nästan sugen på att fixa vår tvättstuga själv! Utgångsläget är ungefär densamma om än utan plattorna. Golvbrunnen är rostig och troligtvis även själva röret så bilning lär ju behövas! Hur lång tid uppskattar du att du lagt ner på det hela?
Svårt uppskatta men det tog nog 6månader men då bilade jag även upp huvudstammen i källaren samt la klinker i hela källaren o lite annat, samtidigt som jag jobbade heltid.
 
oscarwww oscarwww skrev:
Menar du nyansskillnad? Det är ljuset
Man kanske blir lurad, men ser ut att vara väldigt små kakelbitar till vänster om dörren.
 
oscarwww oscarwww skrev:
Svårt uppskatta men det tog nog 6månader men då bilade jag även upp huvudstammen i källaren samt la klinker i hela källaren o lite annat, samtidigt som jag jobbade heltid.
Starkt att få det klart på den tiden med annat jobb.
Jag har hållit på flera månader med att bygga ny innervägg i sonens sovrum, när man har småbarn får man ta någon timme här och där 😅.
 
  • Gilla
ulfben
  • Laddar…
Snyggt! Bävar själv inför att jag ska ta itu med källaren... om sisådär 15 år 😂
Bra också att du fick dit ett badkar så att källarspindeln har någonstans att chilla
 
  • Gilla
oscarwww
  • Laddar…
Q qvrk skrev:
Snyggt! Bävar själv inför att jag ska ta itu med källaren... om sisådär 15 år 😂
Bra också att du fick dit ett badkar så att källarspindeln har någonstans att chilla
Det har kommit upp många spindlar redan från badkarsavloppet 😆
 
Riktigt bra gjort! Ser mycket snyggt ut. Vad är det för märke och modell på badkaret?
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.