Jag fattar inte detta: man spolar, det kan vara normal påfyllningshastighet några gånger. Sedan spolar man igen vid annat tillfälle och det blir extremt lågt flöde. Tar typ 20 min att fylla reservoaren...

Det märkliga är att om jag stänger av påfyllningskranen (typ skruvkran, inte ballofix) och skruvar på den igen blir det fullt flöde direkt, fyller som det ska på typ en minut max.

Sedan funkar det någon gång som det ska sedan samma visa igen. Vad 17 kan felet vara?
 
Redigerat:
Svårt att säga vad felet är. Men börja ändå med att stänga av vattnet, skruva bort slangen från toaletten, och gör rent silen. Stäng sedan av vattnet i huset om det går, och skruva bort slangen med avstängningen. Försök sedan blåsa rent den bakvägen, med kompressor. Smörj sedan kranen med lite 5-56 ellet WD40.
 
  • Gilla
Dilato
  • Laddar…
Ja det är väl inget annat att göra än att skruva isär denna koppling. Kanske passa på att sätta en ballofix där istället om du den gamla skruvkranen blivit knepig på gamla dar. Kan ju tillägga att jag fick ställa ned flödet på den kranen för några år sedan pga att kranen gav ifrån sig ett vansinnigt irriterande pipande vid påfyllning. Så något knäppt är det med den kranen sedan länge-
 
  • Gilla
AG A
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.