Kan man sätta ett yale doorman classic på en förrådsdörr. Mest för att barnen ska slippa ha nyckel? Kallt förråd med dörr utan isolering?
 
Det blir inget bra i kallförråd Yale Doorman är konstruerat för att insidan ska sitta i uppvärmda utrymmen.
 
K
Powun Powun skrev:
Kan man sätta ett yale doorman classic på en förrådsdörr. Mest för att barnen ska slippa ha nyckel? Kallt förråd med dörr utan isolering?
Har haft det i kallföråd utan problem. Men ring Yale och fråga vad de säger.
 
Tommty
ställde frågan om L3S i ett kallgarage till Yale.

Svaret:

Precis som du nämde i din beskrivning är låset inte testat och avsett för annat än en ganska vanlig inomhusmiljö.
Med det sagt har jag hört om andra användare som monterat det i "icke uppvärmda" utrymmen och det har fungerat fint.
Skulle det dock ske något med låset i den miljön kommer inte garantin att täcka detta.


Haft mitt igång nu i 2 år utan problem. Produkten är inte testad efter de standarder som finns för att godkännas för utomhusbruk. Men är rätt gediget byggt.

Dock kan jag tänka mig att det kan bli problematisk för kustområden där saltvattnet äter upp allt inom 1 år för inomhusdelen saknar samma skydd som utomhusdelen.
 
M
Förrådsdörrar brukar ha små uttag för låskista och slutbleck vilket gör att man får modifiera dörr och karm rätt rejält för att kunna montera doorman, jag har gjort det så det är inte ogörligt men en hel del jobb för att få det bra. Batterierna har förmåga att ta slut på vintern när det är kallare i förrådet så se till att byta så fort låset varnar. I övrigt funkar det bra och det är väldigt skönt att inte behöva gå in och hämta nycklar för att kunna gå in och hämta något i förrådet.
 
Redigerat:
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.