Hej!

Håller på att montera en ny bottenventil i mitt nuvarande handfat i badrummet. Bottenventil är en A62 från Vola. Det visar sig att man skulle ha mött handfatets tjocklek (1cm) innan man köpte bottenventilen :) i instruktionerna tror jag att det står att man inte kan använda en distansring/mellanstycke för just A62 (stort rött X). Men varför skulle man inte kunna göra det?
Hoppas att någon kunnig vet om jag kan köpa en distansring för att kunna använda bottenventilen eller om jag måste köpa en A63 modell istället… tack 🙏
 
  • Instruktioner för Vola bottenventiler (A62, A63, A63F) med mått och varningar, visande att distanseringar inte kan användas med A62-ventilen.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Närbild på en silverfärgad bottenventil från Vola, A62-modellen, monterad i en vit handfat i ett badrum.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Närbild på monterad bottenventil A62 från Vola i ett handfat, med synliga rör och anslutningar under handfatet.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • En öppen kartong som innehåller en bottenventilsats A62-16 från Vola, placerad på en ljus trähylla, med instruktioner vid sidan.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
chali405
  • Laddar…
T tummenmittihanden61 skrev:
Hej!

Håller på att montera en ny bottenventil i mitt nuvarande handfat i badrummet. Bottenventil är en A62 från Vola. Det visar sig att man skulle ha mött handfatets tjocklek (1cm) innan man köpte bottenventilen :) i instruktionerna tror jag att det står att man inte kan använda en distansring/mellanstycke för just A62 (stort rött X). Men varför skulle man inte kunna göra det?
Hoppas att någon kunnig vet om jag kan köpa en distansring för att kunna använda bottenventilen eller om jag måste köpa en A63 modell istället… tack 🙏
Ah du tolkar det fel tror jag, a62 är om du har hålet i vasken (överflödet) a63 om vasken är utan hålet. Så en distansring 1795 borde rimligtvis funka!
https://vola.com/files/psd/16025/ser_A62.pdf

Edit: Glöm det, kanske kan kapa av gängdelen(?) själv har jag en helt annan underdel som tydligen passade
 
Redigerat:
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.