J JohanLun skrev:
Dom här gamla grejorna brukar vara fantastiskt hållbara, många byter tyvärr ut mot modernt skit som bara är att kasta efter 15 år...
Håller med dig jag, jag föredrar också gammelgrejer framför det moderna.
Och speciellt både när man bor som jag där vi inte har någon vvs-firma på mååånga mil härifrån och man dessutom inte är så jättevass på avancerade moderniteter själv så är ju oftast det här gamla, enkla väldigt bra och man med duktig vägledning kan ha en chans att klara det själv, som nu.🙂
 
P Pära´n skrev:
Jag gick ner och kollade det du skrev nu, så man kan vara helt säker.
Vredet går lite trögare nu än det gick förut, det känns som att det är såhär som det ska vara som det är nu, för förut så kunde man liksom snurra runt vredet med lillfingret typ.

Vredet öppnar ventilen fortfarande och varmvatten når radiatorn kunde jag känna på toppen av den under den korta stund jag testade.

Stängde vredet igen och det läckte fortfarande ingenting nu när det är helt stängt igen.
Så nu tror jag man får vara väldigt nöjd med detta utfall.🙂
Ingen dum ide att packa om ventilen, kan göras av vem som helt ( du kan hålla i en skiftnyckel ). Som sades tidigare, lossa vredet och lossa muttern, peta ut skiten som finns där. Rulla en korv av lin, pressa in tillsammans med tätpasta, dit med bricka och fjäder, dra till måttligt och det är klart. Kommer att hålla minst 25 år till.
 
  • Gilla
Vardagsrum och 2 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.