Hej!
Jsg har tänkt att isolera min krypgrund underifrån i min sommarstuga byggd 1969, det är ett litet hus på 38 kvm. Den mesta kylan kommer från golv, taket är relativt nytt och isolerat. Vad är ett rimligt pris per kvm om jag anlitar en firma och vad ska jag tänka på?
 
Det beror ju otroligt mycket på förhållandena
Är det ståhöjd ? Bra kryphöjd, måste man åla, eller tom lyfta upp huset ?

Är det ståhöjd, eller nästan så borde ju 38 kvm inte bli alltför dyrt. Några tiotusen till hundratusen kanske, du få ta offerter.

Är det ålning eller lyft av hus så kanske inte ens ngn vill ta på sig det.
 
klaskarlsson klaskarlsson skrev:
Det beror ju otroligt mycket på förhållandena
Är det ståhöjd ? Bra kryphöjd, måste man åla, eller tom lyfta upp huset ?

Är det ståhöjd, eller nästan så borde ju 38 kvm inte bli alltför dyrt. Några tiotusen till hundratusen kanske, du få ta offerter.

Är det ålning eller lyft av hus så kanske inte ens ngn vill ta på sig det.
Det är en krypgrund, lite ålande 😆 ingen ståhöjd. Har fått en offert a 43000 exkl rotavdrag på arbetskostnad. Gissar att det är ett rimligt pris
 
R
A Amandii skrev:
Det är en krypgrund, lite ålande 😆 ingen ståhöjd. Har fått en offert a 43000 exkl rotavdrag på arbetskostnad. Gissar att det är ett rimligt pris
Hur är det tänkt att tilläggsisoleras?
 
Tänk på att om din gamla isolering sjunkit ihop eller saknas så gör inte din nya isolering stor nytta
 
  • Gilla
Joak
  • Laddar…
Matti_75 Matti_75 skrev:
Tänk på att om din gamla isolering sjunkit ihop eller saknas så gör inte din nya isolering stor nytta
Varför skulle den inte göra det ?

Förvisso är det förstås bättre att åtgärda även ihopsjunken isolering, men sätter man tex 50 mm cellplast underifrån så isolerar det ju som 50 mm cellplast extra, oavsett hur det ser ut i trossbotten
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.