Dottern behöver en ny säng och då rummet inte är superstort får man tänka lite kvadratsmart. Men den enda lösningen att kunna optimera golvytan och lekyta för henne är om sängen står under fönstret och då tänker vi en sängstomme med förvaring under.

Problemet då?
Jo, väggen är 208cm. I princip alla sängstommar är 206-209cm.

Jag kan inte heller skruva ihop den i rummet och styra den dit då den inte går vrida där inne.

Nån som har haft liknande problem och löst det ändå? Dom flesta stommarna skruvas ihop utifrån/från sänggavelns håll.
 
Bygga något helt själv?

Eller kanske leta upp bra låg förvaring av något slag och sedan ställa en säng utan stomme direkt ovanpå? Den varianten hade jag för en väldig massa år sedan. Då tog jag inplastade telefonkataloger för att stödja sängbotten innanför de låga hyllor som framkanten vilade på. Telefonkataloger är nog svåra att få tag på, men det kanske finna annat att använda nu.
 
S
Z Zizhou skrev:
Dottern behöver en ny säng och då rummet inte är superstort får man tänka lite kvadratsmart. Men den enda lösningen att kunna optimera golvytan och lekyta för henne är om sängen står under fönstret och då tänker vi en sängstomme med förvaring under.

Problemet då?
Jo, väggen är 208cm. I princip alla sängstommar är 206-209cm.

Jag kan inte heller skruva ihop den i rummet och styra den dit då den inte går vrida där inne.

Nån som har haft liknande problem och löst det ändå? Dom flesta stommarna skruvas ihop utifrån/från sänggavelns håll.
Ikea har iaf minst en sängbotten med lådor som kan monteras direkt exakt på plats. Inga skruv behöver skruvas in i gavlarna från utsidan. Tror den heter Nordli.
 
  • Gilla
Dilato
  • Laddar…
S stugfar skrev:
Ikea har iaf minst en sängbotten med lådor som kan monteras direkt exakt på plats. Inga skruv behöver skruvas in i gavlarna från utsidan. Tror den heter Nordli.
Total ytterlängd 202, passar väl perfekt.
 
Jag löste samma problem i dotterns rum genom att ställa sängen på byråer som jag byggde på plats.
 
  • Gilla
Violina
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.