Det ser ut som det sitter några fasta LED-moduler i de hängande rören, stämmer det?

Ska du fixa en ombyggnad så börja med att kolla vad som står på drivdonets typskylt (tolkar manualen att ett sådant finns), utifrån det så går det kanske att hitta ett nytt drivdon som har ett annat dimningsförfarande.
 
E etompau skrev:
Det ser ut som det sitter några fasta LED-moduler i de hängande rören, stämmer det?

Ska du fixa en ombyggnad så börja med att kolla vad som står på drivdonets typskylt (tolkar manualen att ett sådant finns), utifrån det så går det kanske att hitta ett nytt drivdon som har ett annat dimningsförfarande.
Jag har fått en bild från leverantören på drivdonet som sitter i belysningen och även fått förslag på en ersättare från Rexel men han var inte säker på att det kommer att fungera. Precis fasta lampor i rören.

https://www.rexel.se/swe/Produktkatalog/Belysning-(70-83)/74---Spotlights-downlights-kontaktskenor/Drivdon-LED/DRIVDON-JOLLY-MAXI-US/p/7980651?showBackLink=false
 
  • Inskriptioner och tekniska specifikationer på ett inbyggt LED-drivdon från Dongguan Hopestar, modell LED-0513-10503.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Det bör elektriskt funka med Jolly-donet (finns att köpa från många åf).
Kravet på donet är konstantström, 1050 mA, max belastning ca 13 W.

Sedan är det frågan om storlek på donet, får det plats där nuvarande sitter?
 
E etompau skrev:
Det bör elektriskt funka med Jolly-donet (finns att köpa från många åf).
Kravet på donet är konstantström, 1050 mA, max belastning ca 13 W.

Sedan är det frågan om storlek på donet, får det plats där nuvarande sitter?
Jo den får plats där befintligt sitter.

Vet inte har en kollega som svarade lite osäkert nedan, därför jag tänkt kanske finns någon som byggt om sin lampa redan :).

"Jag skulle vilja säga hmm på den för drivdonet tillåter en spänning på 48v för att komma upp i 1050mA och då beror de hur snabbt den svänger in hur länge dioderna håller. Måste läsa på i fall den går begränsa till 18v med någon dipswitch. Ett annat alternativ är att kolla i fall du har flera dioder i din lampa och hur många mA varje lampa är på. Säg att de sitter 3st 350mA(1050mA parallelt) lamor och då skulle dom gå att koppla om och köra i serie på en 12vdc 350mA dimmer driv."
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.