Systers 315 stannade lite här och var men efter batteribyte så hinner den hem till laddstationen.

Protte
 
engs engs skrev:
Har en 330X från 2016, har nu lite sporadiskt hittat den ståendes på gräsmattan med felmeddelande för "lågt batteri". Gissar den ibland inte hinner tillbaka till laddaren då den börjar söka sig dit för sent med den sämre batterikapaciteten.

Någon som haft samma fenomen och kan bekräfta?

Helst av allt vill jag byta till slinglöst, bra less på att fundera på var de ligger varje gång man har en spade eller ogräsjärn i näven. Men samtidigt känns det som det vore bra att vänta något år till och låta den marknaden mogna.

Men vill av ovanstående lägga så lite pengar som möjligt på nuvarande klippare. Nu när jag skriver funderar jag på om det kanske går ställa in i någon meny att den ska leta efter laddstation tidigare? Kan man få ut bara 1½ säsong till så får man väl säga den gjort sitt. 10 år då.

Har inga problem med kapaciteten annars, kan addera några timmar på klipptiden för att kompensera för mer laddtid.
Har du guideslinga? Då ska den hitta hem rätt fort.
Jag har ingen och har hittat maskinen ståendes med lågt batteri, men då hittar den öar att snurra runt när den söker sig hemåt.

Inte omöjligt att det finns i någon servicemeny, men där är jag inte till hjälp.

Bytte precis batteri på vår, 1350kr för piratbatterier.
 
Jag bytte batteri, kostar 800kr. och var gjort på max 30 minuter. det är det väl värt för att få ett par säsonger till.
finns Youtube videos på hur man får isär den.
 
Törnis81 Törnis81 skrev:
Jag bytte batteri, kostar 800kr. och var gjort på max 30 minuter. det är det väl värt för att få ett par säsonger till.
finns Youtube videos på hur man får isär den.
330X har dubbla batterier, så man få dubbla kostnaden.
 
engs
13th Marine 13th Marine skrev:
Har du guideslinga? Då ska den hitta hem rätt fort.
Ja, två st. Får kolla igenom inställningarna så inget hänt där med hur den ska prioritera laddstationssökning etc. först.
 
Jag vet inte om man skulle kunna förlänga livet genom att balansera upp cellerna, men då får man in i batteripacket och pilla så det gäller att hålla tungan i rätt mun.
 
engs engs skrev:
Har en 330X från 2016, har nu lite sporadiskt hittat den ståendes på gräsmattan med felmeddelande för "lågt batteri". Gissar den ibland inte hinner tillbaka till laddaren då den börjar söka sig dit för sent med den sämre batterikapaciteten.

Någon som haft samma fenomen och kan bekräfta?

Helst av allt vill jag byta till slinglöst, bra less på att fundera på var de ligger varje gång man har en spade eller ogräsjärn i näven. Men samtidigt känns det som det vore bra att vänta något år till och låta den marknaden mogna.

Men vill av ovanstående lägga så lite pengar som möjligt på nuvarande klippare. Nu när jag skriver funderar jag på om det kanske går ställa in i någon meny att den ska leta efter laddstation tidigare? Kan man få ut bara 1½ säsong till så får man väl säga den gjort sitt. 10 år då.

Har inga problem med kapaciteten annars, kan addera några timmar på klipptiden för att kompensera för mer laddtid.
Har ej sett att batterinivån för hemgång går att ändra. Det är en vanlig fråga, ofta vill man göra tvärtom och klämma ut mer från batteriet innan hemgång påbörjas.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.