Jag undrar om det finns nåt bra sätt att tareda på åt vilket håll flödet går i ett enrörssystem för väme.
Jag har gamla danfoss termostater som sitter under elementen och ska byta ut ett mot golvärme wirsbo push 12 system och här ska en grej monteras som har pilar på sig för inkommande resp utgående vatten.
Hoppas nån kan detta.


 
Öka utgående värme från pannan och känn vilket rör som blir varmt först ;)
 
Ett litet problem här jag har redan monterat bort elementet, går det att känna skillnaden ändå?
 
jonerax skrev:
Ett litet problem här jag har redan monterat bort elementet, går det att känna skillnaden ändå?
Du kan inte tillfälligt koppla in en genomskinlig slang och slå på pumpen ?


 
eller två slangar ut genom fönstret och se vart de sprutar :D
 
Tackar, nu är det bara frågan om frugan sköter kranarna eller kollar "spruten", än en gång tack.
 
eller två slangar ut genom fönstret och se vart de sprutar
???? Kan det spruta mer än åt ett håll, dit du riktar slangen?
Vanligtvis ligger ett enrörsystem utefter långsidorna på ett hus och tilloppet är det rör som ligger närmast pannrummet. Du kan också titta på ett av de element du har och se om det finns några pilar på dessa kopplingar.
rogge
 
rogge_vvs skrev:
???? Kan det spruta mer än åt ett håll, dit du riktar slangen?
Vanligtvis ligger ett enrörsystem utefter långsidorna på ett hus och tilloppet är det rör som ligger närmast pannrummet. Du kan också titta på ett av de element du har och se om det finns några pilar på dessa kopplingar.
rogge
vart det sprutar = vilken av slangarna de sprutar ur när cirkulationspumpen startas...
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.